Livet som mamma

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2012

Sluta ta skolfoto?

Av Sannixen - 3 oktober 2012 19:16



Hörde precis på nyheterna att dom kanske ska sluta ta foto i skolan ? Och ägna sig åt det skolan är till för :S Vet inte riktigt vad jag tycker. Ja dom sa det kostar flera hundra och inte alla har råd med det. Det kan jag hålla med om att det är svin dyrt. Förra året gick nog Timmies kort på en 700kronor eftersom man gärna vill ge mormor, mamma o.s.v i julklapp. Man kan ju gå privat och ta foto om man nu vill ha det och kan ofta hitta det till billigare pris. Så ja jag känner väl lite både och. Dock tycker jag det är roligt med själva klassfotot där man ser hela klassen. Aja jag vet inte riktigt vad jag tycker faktiskt :P


Vad tycker ni ska dom fortsätta eller sluta? 

 
 
Ingen bild

Leif

8 oktober 2013 20:21

Jag är skolfotograf och ställer mig lite frågan. Är det så dyrt egentligen?
Och alla de som tycker att man ska sluta att ta skolfoto, har man koll på hur det ser ut idag?
Bilder tas, porträtt, gruppbild och katalog.
Men allt är ju helt upp till var och en att köpa. Har man inte råd köp ingenting då. Eller gå till en privat fotograf om det nu är billigare, Eller fotografera själv och framkalla.
Jag är ju visserligen delvis jävig då det handlar om mitt levebröd.
Men jag hoppas att de som köper foton gör det av egen fri vilja och anser att de har råd med det.
Tack från en fotograf som trivs och gör sitt bästa :)

Sannixen

9 oktober 2013 22:47

Hej ! Nu kan inte jag se vilket inlägg du kommentera med mobilen. Så kan inte se exakt vad jag skrivit. Kan säga som så att de andra åren när man kunnat logga in på nätet och själv välja vilken bild man vill ha (brukar finnas 2-3 st) och även vilken storlek och sådär då har jag tyckt att det var värt pengarna. Men i år när man fick alla fotona hem som ett paket och sen inte kan välja vilken storlek man vill ha då tycker jag att 478kr är dyrt. Eftersom jag bara vill ha den ena storleken och gärna två av den men i detta paketet går inte det om jag inte köper alla. Och ja jag hade kunnat gå privat de har jag tänkt på ett par ggr detta året eftersom de är såhär. Men så känns det ändå kul eftersom han tagit fotona på dagiset liksom svårt att förklara. Dock missade han gruppfotot denna gången och det var mestadels det jag brukar vilja ha för hans skull.

Det blir ju dyrt om man har fler än ett barn då ska man liksom punga upp med nästan 1000kr så jo det är dyrt. Tyckte det var bättre förr när man kunde ta syskonbilder.

Det du skrev om att vissa inte vill att man ska ta skolfoto mer har jag aldrig sagt något om. Dock vet jag skolor som har slutat med detta och ja jag har ju hört både för och nackdelar. Oxh ja det finns folk som inte har råd O.s.v och som du skriver så ja dom behöver ju inte köpa Men när alla andra får foto? Man vill ju inte att ens barn ska känna sig utanför när det gäller en sådan sak. Och ja som jag pluggar jag har egentligen inte råd att ge nästan 1000kr på foto egentligen men när ens barn har varit med på foto på förskolan klart man vill köpa då. Samma sak vad de än gäller ens barn ahr gjort så vill man ju ja det ?

Fotograferar hur mycket som helst hemma men som jag skrev innan så vill man ändå ha när dom tagit foto på förskolan för det är kul att ha en från varje år.

Jag vet en hel del som köper just att anledning till att man vill ju köpa nör ens barn tagit foto. Fast att man tycker fet är mycket pengar. Speciellt nör man inte får syskonfoto mer och när man har fler än ett barn !

Sen förstår man ju också att fotografer ska ta såna priser för att gå runt och sådär !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sannixen - 4 maj 2016 16:48

Har sååå mycket jag vill skriva här men haha finns varken tid eller ork tyvärr. Men men är på VFU nu i en etta men på onsdagarna ska jag vara i förskoleklassen så idag var min första dag där and I love it jag är så säker på att jag valt rätt när ...

..

Av Sannixen - 4 maj 2016 16:21

Har sååå mycket jag vill skriva här men haha fint varken tid eller ork tyvärr. Men men är på VFU nu i en etta men på onsdagarna ska jag vara i förskoleklassen så idag var min första dag där and I love it jag är så säker på att jag valt rätt när j...

Av Sannixen - 7 januari 2016 18:27


Av Sannixen - 7 januari 2016 18:25

Sista dagen för Linnea på förskolan där vi bodde förut och på måndag börjar hon där vi bor nu. Känns så himla sorgligt :( kommer sakna hennes fröknar såååå mycket !! ...

Av Sannixen - 11 november 2015 18:30


Presentation


Kul att ni hittade hit.. Bloggen handlar om mitt liv som studerande två snart trebarnsmamma,shopping och lite annat skoj. Bor med min sambo,min son Timmie 17/4-2010 och vår dotter Linnea 27/10-2012 väntar även en liten den 25/4-2015. Hope you stay :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards