Livet som mamma

Alla inlägg den 8 oktober 2012

Av Sannixen - 8 oktober 2012 21:23

Av Sannixen - 8 oktober 2012 20:59



Har precis lagt lillen. Eftersom han var hemma så sent ville jag ju ändå mysa med honom en stund.. Nu är det Ensam mamma söker för min del och glass med frukt :) Sen kallar minsann sängen på mig..

Av Sannixen - 8 oktober 2012 20:06
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sannixen - 8 oktober 2012 17:35




Jag blir så himla rastlös när jag bara går och väntar på att Timmie ska komma hem. Nu är det ca 1½ timme kvar men jag går redan och väntar ?! :P Jag borde packa klart BB väskan egentligen och även räkna lite matte :P Har tittat på matten en liten stund idag men borde sitta där mer. Får åka in en timme på lektion imorgon iaf så jag får närvaron :) Längtar tills min prins är hemma då blir det filmmys en stund innan han ska nanna <3 Imorgon ska han till dagis en stund och jag ska träffa Mimmi så vi båda får den där sociala biten vi behöver :)


Alltså jag köpte en hylla i somras som egentligen skulle vara i Timmies rum för vi tänkte ge honom en tv. Men sen kände vi att vi ville vänta något år till innan han får en tv. Så då blev det att hyllan stannade i storarummet för att ha alla barnens dvder på. Men den passar inte alls in här så vill ha bort den. Har nu funderat på om jag ska sälja den eller om vi ska ha den i Linneas rum istället. Hon skulle egentligen få en vit expedit precis som Timmie har. Men nu när vi ändå har denna funderar jag på om man ska sätta rosa backar i den och ha den på hennes rum.. Så beslutsångest nu ju :P



Av Sannixen - 8 oktober 2012 16:32



Allmänt: Nu är du 38 veckor gången (eller gravid i 39:e veckan, om du föredrar att räkna så). Förlossningen är runt hörnet och din bebis ligger och väntar på rätt tid att födas. Den fortsätter att lägga på sig ett litet lager kroppsfett, som kommer att hjälpa till att hålla rätt kroppstemperatur och kommer att öka lite till i vikt (pojkar tenderar att väga något mer än flickor). Försök ta det lugnt om du kan – det kan ta ett tag till nästa tillfälle. Gå ut och se en film, läs en bok eller ta långa tupplurar istället för att måla om bebisens rum eller vika bebiskläder. Det kan vara värdefullt att tillbringa lite kvalitetstid på tu man hand med din partner om ni kan.


Mina tankar/känslor: Känns verkligen spännande att det kan ske vilken dag som helst :) Håller tummarna att det sker innan den 22 men ja man kan ju aldrig veta :P Försöker vila lite om dagarna, dock inte de dagar jag har massa att göra och då märker man det på kvällen hur trött man är. Har fått tillbaka foglossning deluxe nu igen tyvärr men inte så lång tid kvar nu så får stå ut. Har gått upp 11 kg så hoppas ju att de mesta försvinner direkt sen får man ju kämpa lite med de sista kg sen :P Första tiden är bara till för att njuta av bebisen ofc <3 Längtar såååå himla mycket alltså.. önskar tiden tills dess kunde gå lite snabbare nu ju ;)


 

Av Sannixen - 8 oktober 2012 14:01



Allt såg bra ut och hon tyckte magen hade sjunkit. Jag har dock inte märkt de men de gjorde jag inte förra gången heller så haha :P Bara att fortsätta att vänta på sessan ska vilja ut :) <3 Dock måste jag som sagt göra mitt matteprov först ;) haha aja skämt och sido hade varit skönt att klara det innan dess men hon är välkommen precis när som helst. Skönt att allt såg bra ut och hon är en liten buse märktes när vi skulle lyssna på hjärtat också ;) <3 Sen pratade vi lite allmänt om bröstmjölk och lite annat jag funderat på sista tiden.

Av Sannixen - 8 oktober 2012 12:52

Är påväg till barnmorskan nu, näst sista gången vad som är planerat iaf :P hoppas dock jag hunnit föda innan nästa gång <3 Får se vad hon säger om järnvärdet idag, har känt mig så satans seg igen så känns som jag måste köpa nya. Dock onödigt när det ändå bara är så lite tid kvar nu :/ men men får se hur det går.

Presentation


Kul att ni hittade hit.. Bloggen handlar om mitt liv som studerande två snart trebarnsmamma,shopping och lite annat skoj. Bor med min sambo,min son Timmie 17/4-2010 och vår dotter Linnea 27/10-2012 väntar även en liten den 25/4-2015. Hope you stay :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards