Livet som mamma

Alla inlägg under januari 2015

Av Sannixen - 28 januari 2015 06:40

Igår blev det jordgubbar och pluggande på förmiddagen. Läste klart en bok och lite mer i en annan så snart har jag iaf läst det som ska vara klart till morgondagens lektion. Sen fick vi veta att vi har två extra veckor på de andra uppgifterna för de stod fel i schemat så med dom kan man pusta ut :) slipper man stressläsa de böckerna iaf.

Av Sannixen - 26 januari 2015 15:24

Hämtade sex nya böcker på bibblan idag. Ingen kan ju påstå att jag inte är en läsande person haha :P

Imorgon är vi lediga och det blir en plugg dag hemma. Har sååå mycket denna veckan att jag undrar hur jag ska hinna med allt.

Av Sannixen - 26 januari 2015 14:54

Tittar på Linnea när hon äter mellanmål på förskolan <3 så himla go och duktig <3 sitter och äter kiwi och det går ju super bra. Kanske jag ska sluta vara sån mamma som skär ut allt i en skål så att hon sen äter därifrån för detta klarade hon ju super :) så himla stolt man blir över även sådana små saker <3

Av Sannixen - 25 januari 2015 22:38

Saknar mina barn redan <3 en är hos sin pappa och den andra sover <3

VFU

Av Sannixen - 25 januari 2015 21:45

Om en vecka är det dax för VFU och denna gången i fyra veckor. Väldigt roligt ska det bli och valde att bara vara med ettorna då jag vill lära känna dom bra och så inför att jag nu även ska hålla i egna lektioner :) spännande och skrämmande känns det hehe. Men lite små ångest också för mina egna barn kommer vara på förskolan från väldig tidig morgon till ca 17 :( inte alla dagar ibland 16 men känns så sent. Framför allt synd om timmie som hatar gå upp tidigt och vädligt synd om Linnea som måste ha dessa tiderna alla fyra veckorna :/ timmie slipper ju iaf två av veckorna. Men men jag får tänka att det bara är fyra veckor. Och sedan i sommar ses vi ju hela tiden typ när jag är mammaledig <3

Av Sannixen - 25 januari 2015 09:31

För över massa foto från mobilen till datorn. Det är riktigt tråkigt. Men skönt när det är klart :)

Av Sannixen - 24 januari 2015 20:13

Nu sover båda våra små troll <3 så nu passar jag på att läsa några sidor. Rätt mycket intressant i denna boken men rätt seg att läsa och jag tappar ofta koncentrationen. Men jag ger inte upp vill lära mig detta och kunna det. Och vill bli en bra matte lärare :) vill inte ha en sådan undervisning jag själv hade som liten, längtar så tills jag är klar och har min egna klass <3

Av Sannixen - 24 januari 2015 12:04

Hade nog denna varit vår vagn ;)
Jisses så jäkla snygg den är <3
In love !!

Presentation


Kul att ni hittade hit.. Bloggen handlar om mitt liv som studerande två snart trebarnsmamma,shopping och lite annat skoj. Bor med min sambo,min son Timmie 17/4-2010 och vår dotter Linnea 27/10-2012 väntar även en liten den 25/4-2015. Hope you stay :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards