Livet som mamma

Inlägg publicerade under kategorin Äventyr/Resor/Utflykter

Av Sannixen - 5 juli 2012 20:17

Torsdagen blev en riktigt mysdag. Efter frukost blev det massa badande i poolen innan vi köpte lunch med oss upp på rummet. Efter Timmie sovit lite middag blev det poolen igen ;) Sedan upp och duscha sen promenerade vi ner mot havet för att leta upp strandpromenaden. Och vi hittade sen utan problem denna gången. Så där promenerade vi, hittade ett mysigt ställe där vi tog vars en dricka och kopplade av en stund. Sen gick vi vidare, kom fram till Farmagusta. Tog en broshyr and dolphine submarine sen vände vi tillbaka. Tog ändå ca 40 min enkel väg :) Super mysig dag/kväll var det med mina pågar <3

Så himla mysigt det var att promenera där på kvällen <3

Av Sannixen - 4 juli 2012 20:26

Direkt efter frukosten tog vi lokal bussen till Ocean Aquarium för att titta på fiskar, krokodiler, pingviner och lite sådant. Jätte trevligt men inte direkt vad vi förväntade oss tyvärr :/ Men vi hade mys med varandra iaf och att promenera omkring där :) Efter det åkte vi tillbaka till hotellet och badade i poolen. Åt middag på ett ställe som heter Windmill. Och efter maten hoppade Timmie i ett hopptorn och åkte lite karusell. På kvällen gick vi en runda vid stranden och hittade även en lekplats där Timmie kunde leka lite :) Ännu en super mysig dag och kväll med mina pågar <3

Mys på rummet :)

Finaste killen på resturang :)

Lekplatsen vi hittade :D

Detta var den bästa resan någonsin <3 Älskar er så himla mycket..

Av Sannixen - 3 juli 2012 10:52

Idag hade vi bara en mysdag tsm. Efter vi hade ätit frukost så gick vi upp och slängde på oss badkläderna och sen ner i poolen någon timme. Pratade även med reseguiden och beställde en utflykt till söndagen :) Sen sov vi middag en liten stund ;) Haha vi passade på när Timmie nanna ju. Jag är helt slut nu när jag är gravid så det är bara skönt att sova lite middag då :) Sen blev det Lunch på ett ställe som heter Windmill. Och efter det badade vi ännu mera innan vi gick iväg och åt middag några timmar senare <3 På kvällen var det papegoja show på hotellet så det tittade vi på och Timmie älskade det. Vi kallade papegojan RIO efter den filmen som finns så efter detta ville han träffa Rio varenda dag men det gick ju tyvärr inte. Papegojorna cyklade, spelade basket, hissade flaggan o.s.v Och efteråt fick man ta foto med den :) Så Timmie fick ha den på axeln och det tyckte han var både läskigt och spännande :)

Mina pågar leker i poolen <3

Gott med mat

Lekte lite i ett hopptorn <3

Här är bilden på Timmie och papegojan <3

Fick ta foto på fotot vi köpte så därför det är så dålig kvalite.

Men åhhh så sööt alltså <3 Ska köpa en ram och sätta in orginalet i :)

Älskar mina pågar och denna semestern är helt underbar :)

Av Sannixen - 2 juli 2012 19:42

Började med att vi hade ställt klockorna på kl 3. Dock kunde Timmie inte somna så jag låg vaken med honom rätt länge. Och sambon var och tittade på fotboll haha :) Men men upp klockan 3 kom vi. Sen kom taxin och hämtade oss runt kvart i fyra för att köra oss hela vägen till Kastup, dyrt men lätt värt det sådär sent på natten kan jag lova <3 Checkade in våra saker sen åt vi lite innan det var dax att stiga på planet. Timmie var super exalterad <3 Han tyckte det var jätte kul med flygplanet, höll i sig i båda armstöden när den lyfte :P Sen slockna han nästan direkt uppe i luften, dock ville han sitta i min famn och sova och det fick han såklart <3 Dock domnade min rumpa av hahaha och jag kunde knappt röra mig.. Men men det fick gå ändå ju :) Sen när han vaknade åt vi macka och sen var det ju dax att landa :) Hämtade upp vagnen och bagaget och sedan promenerade vi bort till bussen vi skulle åka med till hotellet :) Tog ca 50min så lillen somnade även på bussresan hihi sötis.

Såhär såg det ut där man går in på hotellet :)

Väl framme blev det direkt byta om och ner i poolen :)

Och efter vi hade njutit i poolen så var det dax att gå och äta middag. Tog en resturang som låg nära hotellet och omg vad GOD spagetti bolognes kan jag meddela :)

Sedan promenerade vi runt lite och kollade även in var lekplatsen på hotellet fanns. Dock var det ingen höjdare :/ Timmie tyckte dock den var super kul och det är ju det viktigaste haha :D

Sen promenerade vi till hotellet igen och mös innan det var dax för sängen.

En helt underbar första dag <3

Av Sannixen - 2 juli 2012 18:49

Jaha då var vi tillbaka i vardagen igen och imorgon är det dax att jobba. Kommer bli segt men det får ju gå. Haft en riktigt underbar semester med mina pågar och ni är de bästa som finns <3 Har börjar packa upp min väska och det mesta ska in i tvätten, Timmie har åkt till sin pappa och sambon är lite ärenden för att sen komma hem och joina mig :)

Allting har gått super bra med både flygning och semester med Timmie, han har varit så otroligt duktig och jag är en väldigt stolt mamma :) <3 Kommer skriva om alla våra dagar där och massa bilder kommer in jag lovar :)

Av Sannixen - 18 juni 2012 20:39

Idag efter jobbet åkte jag hem och fixade resan :) Till Cypern :) Blev ett annat rum än det vi tänkt från början men lika awesome <3 Kan inte fatta att om en vecka ligger vi där i poolen och myser. Kommer bli så underbar. Har skrivit en lista på allt som ska packas och har även tagit in min resväska. Nu fattas bara ett handbagage, får kolla vad som finns där uppe :) Måste även gå igenom min garderob och se vad som passar att ha med sig :P Måste börja packa så smått eftersom man jobbar en del och sen är det midsommar och man vill ju inte råka glömma något hemma heller.

Hit ska vi <3

Finns babypool,barnpool, vanlig pool och äventyrspool där det skjuts upp bollar och sånt :D Får se vad Timmie gillar :D

Åhh ska bli så spännande och kul :)

Vår första resa tsm alla 3 <3

Av Sannixen - 17 juni 2012 08:21

Vi skulle åka dit igår men så visade sig vädret inte så fint. Men tillslut bestämde vi ändå oss för att åka dit :) Nicole ville leka med Timmie så hon fick också följa med. Dock var vi inte så smarta och hyrde en skrinda där :P Jag missade när sambon frågade mig vilket var jätte synd för vi behlvde en verkligen då båda barnen ville åka vagn. Men dom fick dela vagn istället :D:P  En mycket trevlig dag och vädret slutade på 21 grader och sol med lite moln så kanske t.o.m lite för varmt just i skånesdjurpark då där är jätte mycket backar och så skulle man upp där med en vagn med två barn och sådär :P Men det var en mycket trevlig dag och vi såg massa djur :) Och barnen fick välja vars en sak i shoppen så Nicole valde en liten kattunge som jamade och Timmie valde en lång orm som han sedan ändå inte verkade bry sig om alls ^^ Vi såg iaf en hel del djur och barnen tyckte det var jätte kul.

Sen åkte vi hem till syrran en stund och umgicks :)

Av Sannixen - 17 december 2011 18:17

Vi skulle egentligen till busfabriken men där var sjukt mycket folk så kände inte riktigt att vi pallade det. Så körde till Andys´lekland istället :) Så tar vi det andra stället i veckan.. På Andy´s var där inte alls mycket folk så det var skönt och vi hade riktigt kul faktiskt *hihi*Stannade några timmar då tiden gick riktigt snabbt där inne :P

Mina pågar busar i bollhavet <3

Kul att ni hittade hit.. Bloggen handlar om mitt liv som studerande två snart trebarnsmamma,shopping och lite annat skoj. Bor med min sambo,min son Timmie 17/4-2010 och vår dotter Linnea 27/10-2012 väntar även en liten den 25/4-2015. Hope you stay :)