Livet som mamma

Inlägg publicerade under kategorin Timmie ♥

Av Sannixen - 10 mars 2013 11:22



Timmie råkade snubbla men vet inte på vad. Men så trilla han och landade på en sån plastburk han har massa djur i. Tänk att han pricka just den ?! :( Sen gråter han, reser sig upp och håller för ögat och jag ser blod. Jag bara nu är han blind eller något. Fy för vilken läskig känsla. Under dessa snart 3 åren har han aldrig slagit sig särskilt allvarligt. Hos sin pappa ha han slagit upp näsan någon gång och lite sådan. Och hemma är de väl en gång när han cykla och slog sitt huvud när han cykla ner för en backe det värsta som hänt. Så jag blev chockad och det gjorde ont i mitt mamma hjärta att se honom såhär <3 Och de verkar göra sjukt ont :/ Men han fick faktiskt en av sina toalettpresenter för jag tyckte så synd om honom och att han kanske skulle tänka på annat. Blev en målarbok med Pippi Långstrump så medans han måla glömde han bort det för stunden iaf :) Sen nu sover han middag, hör honom i mellanåt gråta till lite :( <3 Men han glömmer de nog sen när vi är på kalas :)


 

Av Sannixen - 5 mars 2013 15:00



Sambon, jag & Linnea åkte och stor handla medans Timmie var på dagis :) Skönt att ha det gjort. Sen köpte vi mat med oss hem och åt innan vi packade upp allt. Och sen var det ju dax att hämta hem min prins <3 Nu kollar vi på Tingeling och leker lite. Snart ska jag fixa lite mat till honom :)



 

Av Sannixen - 5 mars 2013 08:13

Timmie har börjat dricks te <3

Av Sannixen - 5 mars 2013 07:34



Visade toalett/pott presenterna för Timmie igår och berätta att när man då kissar eller bajsar på toaletten eller pottan får man ta en present där :P Sen när jag var och kissade så sa han till mig att nu kan du ta en present där mamma :P <3

Av Sannixen - 4 mars 2013 18:17





Eftersom Timmie vägrar bajsa så har jag nu fått lite olika tips. Ska börja med potträningsbyxorna jag skrev om häromdagen och har nu även köpt presenter som han får om han bajsar eller kissar på toaletten eller pottan. Han har ju gjort det förut och varit jätte glad och stolt över det. Men sen har något hänt :/ Så ska se om detta kan hjälpa honom på traven iaf. Kan ju hålla tummarna iaf att det kommer funka.



 

Av Sannixen - 26 februari 2013 16:49


Lite äckligt bajsinlägg så läs inte om ni ogillar sådant ;)


Ja nu har jag iaf beställt 3 par potträningsbyxor till Timmie. Håller tummarna att dom funkar. Han började ju gå på toaletten och gjorde det en vecka sen efter han varit iväg en helg totalvägra han. Sen tillslut fick jag honom att gå på pottan också ca en vecka sen efter en helg borta totalvägra han igen ^^ Vet inte vad som gör att han vägrar. Men dom säger ju att tjat kan leda till det. och jag vet ju inte vad som sker där ?! Men men nu totalvägrar han att bajsa över huvudtaget :( Vilket resulterar till att han får riktigt ont i magen. Dock vet jag inte om han vågrar för att han har ont i gumpen för när han väl bajsar så är de precis som där är massa grus i :O Han älskar ju äta snö så han kan ju få grus i sig av det. Men ja jag vet inte så blir nog en trip till Vc på torsdag och kollar om de finns något han kan få som gör att han bajsar iaf. Sen får vi hålla tummarna att dessa potträningsbyxor ska hjälpa honom bli blöjfri !!


Beställde dom här --> Poops

Av Sannixen - 23 februari 2013 21:33

Du är så fin min lilla prins <3 Världens bästa son <3

Av Sannixen - 22 februari 2013 17:43

Timmie fick både en liten påse med chips och en tom&jerry påse så han blev överlycklig :)

Presentation


Kul att ni hittade hit.. Bloggen handlar om mitt liv som studerande två snart trebarnsmamma,shopping och lite annat skoj. Bor med min sambo,min son Timmie 17/4-2010 och vår dotter Linnea 27/10-2012 väntar även en liten den 25/4-2015. Hope you stay :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards