Livet som mamma

Direktlänk till inlägg 9 april 2013

Tisdags morgonen

Av Sannixen - 9 april 2013 08:31

Huvudvärk som fan, skit hungrig och har inte märkt något på vågen mer än +1:O detta var inte kul. Men ja jag ger de någon dag till sen skiter jag i det om. Jag visste man skulle må dåligt de första 2-3 dagarna men att gå upp ett kilo? Dock brukar jag pendla upp och ner mellan 3 kilo så kan ju vara det också.

 
 
Ingen bild

anna C

9 april 2013 11:02

Ge det lite tid bara! :)
Det där kg kan bero på många saker, så ge inte upp med det ännu!
Fortsätt köra på ett tag till så ska du se att det ger med sig, och nu vet jag ju inte alls vilka tider eller så som du äter, men försök att inte äta efter 8 på kvällen, utan bara dricka typ vatten eller te då om du vill ha i dig ngt.

Sannixen

9 april 2013 15:08

Känner lite för att äta som vanligt och bara promenera mera typ. Eftersom de är inte vikten jag stör mig på utan mer magen att den blivit plöfsig senaste 2 månaderna :(
Men nee äter aldrig efter 8 typ för då sover jag nästan haha :P

 
Ingen bild

anna C

10 april 2013 00:12

Visst kan du äta lite mer vanligt, fast den största boven brukar vara kolhydrater och socker, att man får i sig för mycket av det.
Fast kokt potatis t.ex är myyycket bättre än att äta pasta och så, det har betydligt mindre kolhydrater!
Men såg att du ändå gillar att äta potatis :), men tänk mindre kolhydrater och mer kött och sallad om du inte vill köra lchf! :)
Sen kan man t.ex göra goda kalla såser på kesella och sådär :)
Och ät inte så du blir riktigt mätt, utan lagom mätt, så mindre portioner och mindre kolhydrater. :)

Men självklart är det bra att du provar dig fram med olika saker med för allas kroppar fungerar och reagerar olika! :)

Sannixen

10 april 2013 15:40

Ja alltså jag får äta kött med sallad nu också men tröttnar som fan på salladen :/ Skit drygt. Men ja vi får se hur jag gör. Kommer nog synda några ggr iaf haha :P Är ju inte allt för många kilo jag vill ner så. Sen när de är varmare på morgonen ska jag även promenera med timmie till dagis o sådär innan frukost :)

 
Ingen bild

Anna C

10 april 2013 21:30

Yes :) fast menade att ifall du nu inte vill skippa kolhydrater helt så liite potatis med mer sallad och kött hade ju kunnat funka isåfall men man får samtidigt tänka på att man har någon nyttigare/mindre fet sås till isf. :)

Men du verkar ju vara på banan igen i alla fall :)
Ja att låta bli att synda helt är ju svårt, kan ju göra så att du har en dag i veckan då du får synda, men samtidigt får man tänka på att inte synda för mkt då, för man vill ju inte förstöra sina resultat.
Jag syndade något mindre, kanske bara ett litet choklad eller la till lite kolhydrater till lunchen, ca 2ggr i veckan istället för att ha en fast syndardag då man frossar mycket och vad man vill,som många andra kör på, det funkade inte för mig för det förstörde veckans träning och det man gått ner då :p

Sannixen

11 april 2013 10:19

Hehe ja jag vill inte skippa fredags mys :P De e ju inte de att jag måste ner i vikt eller så utan mer att de hade varit nice. Men nu är de "bara" 3 kg till jag vill ha bort så :) Mest fettet efter graviditeten jag vill bli av med :P Men ja de försvinner ju med tiden. Aja vi får se men kommer inte palla hålla på med lchf så länge då de är rätt tråkigt hahahaha :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sannixen - 4 maj 2016 16:48

Har sååå mycket jag vill skriva här men haha finns varken tid eller ork tyvärr. Men men är på VFU nu i en etta men på onsdagarna ska jag vara i förskoleklassen så idag var min första dag där and I love it jag är så säker på att jag valt rätt när ...

..

Av Sannixen - 4 maj 2016 16:21

Har sååå mycket jag vill skriva här men haha fint varken tid eller ork tyvärr. Men men är på VFU nu i en etta men på onsdagarna ska jag vara i förskoleklassen så idag var min första dag där and I love it jag är så säker på att jag valt rätt när j...

Av Sannixen - 7 januari 2016 18:27


Av Sannixen - 7 januari 2016 18:25

Sista dagen för Linnea på förskolan där vi bodde förut och på måndag börjar hon där vi bor nu. Känns så himla sorgligt :( kommer sakna hennes fröknar såååå mycket !! ...

Av Sannixen - 11 november 2015 18:30


Presentation


Kul att ni hittade hit.. Bloggen handlar om mitt liv som studerande två snart trebarnsmamma,shopping och lite annat skoj. Bor med min sambo,min son Timmie 17/4-2010 och vår dotter Linnea 27/10-2012 väntar även en liten den 25/4-2015. Hope you stay :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards