Livet som mamma

Alla inlägg under juni 2015

Av Sannixen - 26 juni 2015 06:53

Igår blev vår lilla fis två månader <3 tiden går verkligen super snabbt. Nu skrattar hon när man pratar med henne och svarar även tillbaka ibland så himla goooo <3 älskade du.

Av Sannixen - 25 juni 2015 22:39

Lekplats i Limhamn med min fina familj och sedan glass på ribban dock gick solen i moln då :( så blev lite väl kallt med glass haha

Mysig dag <3
Älskar min familj så otroligt mycket.

Av Sannixen - 24 juni 2015 23:25

Eftersom jag åker buss varenda dag ungefär sedan jag börja skolan i höstas är detta med att resa sig för andra något man tänker mycket på (nu har jag sommarlov och då gäller bilen). Men iaf varför reser sig inte
Människor för andra? Jag tycker man reser sig för pensionärer, barn och gravida !! Men allt för ofta ser man yngre personer totalt ignorera de äldre och dessutom sitta på platserna som är avsedda för dessa. När jag hade VFU och vi åkte buss med ettorna så t.om tre av tjejerna jag stod med reste sig för en äldre herre och såklart satte sig en annan medelålders snubbe sig bredvid honom? Han kunde både stå och gå utan problem och var som alla andra men NEJ nu fick våra 7 åringar stå på en fullsatt buss :S Men men ... Sen när jag var gravid så under de 9 månaderna var det TRE personer under den tiden som reste sig. Helt sjukt !! De flesta bara stirrade på mig ?! Under de månaderna i mitten av graviditeten när jag hade sjuk foglossning men man inte riktigt visste om jag var små tjock eller gravid så visst förstår att folk inte reser sig då. Men då satte jag mig var de än var plats och då satt jag och verkligen hoppades att ingen gammal eller något barn kom på som behövde sitta just för jag hade så ont men hade någon sådan hoppat på hade jag utan tvekan rest mig upp !! Varför gör inte folk det ?! Ena dagen jag åkte buss så var den verkligen fullsatt (typ alltid) men så kom det på en gammal kvinna, då var det tom en annan tjej som högt fick fråga rakt ut om ingen kunde resa sig för damen. DÅ var det en enda som ens visade att hen tänkte resa sig ? Jisses alltså så jäkla sjukt !! Är det så ni vill att folk ska göra när ni själva är gamla?

Behandla andra som du själv vill bli behandlad !!

Av Sannixen - 24 juni 2015 07:41

Både den minsta och äldsta sover fortfarande <3 ( 7:40) längtar tills den mellersta kanske sover lite längre med ;)

Av Sannixen - 23 juni 2015 23:12

Man ska INTE ligga och nätshoppar när man ska sova haha. Timmarna bara rusar iväg då :O beställde en kofta/jacka till Julia, ungefär en sådan jag letat efter. Dock tog jag storlek från 5 månader så dröjer lite men den ser ljuvlig ut så hoppas den är de i verkligheten med :) sen ett par fräcka leggings till henne. Och en tröja till Timmie :) Han fick två tröjor idag också när jag hade varit och lunchar med Helena och gått en runda :) Älskar shoppa till mina barn. Orkar aldrig glo till mig själv. Är dock trött på typ allt i garderoben så borde ju egentligen :P

Aja nu ska jag försöka sova snart dax att stiga upp ju :P sambon är ledig två dagar nu så det ska bli mys <3

Av Sannixen - 23 juni 2015 09:50

Har vikt fyra olika sorter och visade nu sambon som skulle få välja :) Den han valde var enkel men söt och väldigt enkel att göra :) så det blir nog bra.


Hemligt vad det blev men här ser ni iaf den som hamnade på andre plats :P

Av Sannixen - 22 juni 2015 05:41

Klockan 4 började Timmie dryga sig och 4:30 vakna Julia. Denna dagen kommer bli seg. Hoppas på att migränen håller sig borta iaf. Sambon slutar typ 16 så ingen vila blir det idag :(


Men söta är dom ändå <3

Presentation


Kul att ni hittade hit.. Bloggen handlar om mitt liv som studerande två snart trebarnsmamma,shopping och lite annat skoj. Bor med min sambo,min son Timmie 17/4-2010 och vår dotter Linnea 27/10-2012 väntar även en liten den 25/4-2015. Hope you stay :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggportalen


Skapa flashcards