Livet som mamma

Alla inlägg under mars 2015

Av Sannixen - 2 mars 2015 20:25

Pustar ut :) en sak klar iaf och nu får man ta tag i nästa. Idag var handledaren från högskolan och tittade på mig när jag höll i lektionen. Fick bra feedback och några tips så det känns skönt :) Nu får man försöka hinna skriva det man ska inför examinationen på fredag :/ Vet inte riktigt när man ska få tid över till det dock. Men måste klämma in det något kväll nu ju så man blir klar.

Så himla tråkigt att detta är sista veckan med barnen :( och ett helt år tills vi ses igen. Men ska försöka hälsa på till hösten med vår bebis iaf för alla är så nyfikna <3

Av Sannixen - 1 mars 2015 16:24



Just nu är jag så sjukt trött på att vara en fet jävla val. Denna graviditeten kommer jag gå upp mer än de andra två den saken är säker iaf. Alla mina craving är och har varit SKIT saker så. Men sen på ett sätt känner jag varför ska jag bry mig jag är redan fet nu så vad spelar 2-4 extra kilo på detta för roll. Men samtidigt känner jag ångest över att gå upp när jag äntligen hade tränat ner till min målvikt som jag inte ens hann njuta av :( Folk säger du kommer gå ner igen och bla bla bla jag e så trött på att höra det. Ja jag kommer gå ner men kommer inte komma ner till målvikten utan en jävla massa träning o.s.v Men den tiden kommer inte finnas sen. Plus det som skrämmer mig lite är när jag tänker tillbaka på 2013 när jag fick upp en massa i vikt för jag mådde skit av all stress med skola, jobb, två barn och ett hus att ta hand om. Att det kommer bli samma igen. Visst denna gången kan jag njuta över sommaren innan allvaret kör igång. Och förhoppningsvis kan tråkiga power walks och äta annorlunda få ner mig relativt nära min målvikt. Men just nu lever jag i detta skit med att vara en strandad val och jag vill inte mer :( tänker på vikten och mår skit varenda dag nu. Vill bara tiden ska gå snabbare så bebis kommer ut och jag kan sluta ha massa skit cravings och sluta vara hungrig konstant. Men sen vill jag ändå inte tiden ska gå nabbt för jag känner stress att inte hinna med allt i skolan. Ahhh får panik på allt !!


 


  

Av Sannixen - 1 mars 2015 14:18

Vilken seg helg :/ Linnea hade feber igår men annars lika glad som alltid <3 Idag har hon ingen feber så får hoppas det bara var en liten snabb visit så vi slipper klydda i veckan. Men helgen är seg då jag själv har sån jobbig huvudvärk hängandes över mig. Försökt göra lite läxa men ja blev inte alls mycket gjort. Sambon är på konferens men är väl hemma om någon timme och sen ikväll ska vi hämta hem timmie <3 finally.

Presentation


Kul att ni hittade hit.. Bloggen handlar om mitt liv som studerande två snart trebarnsmamma,shopping och lite annat skoj. Bor med min sambo,min son Timmie 17/4-2010 och vår dotter Linnea 27/10-2012 väntar även en liten den 25/4-2015. Hope you stay :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards