Livet som mamma

Alla inlägg under mars 2015

Av Sannixen - 14 mars 2015 11:16

Dessa skorna valde hon <3

Av Sannixen - 14 mars 2015 11:10

Fy vad ens barn kan få en att må dåligt och känna sig så jävla sämst :(
Körde med Linnea för att köpa skor. Hon valde ett par sen tog jag ett par till timmie snabbt i farten för sen hade Linnea tappat tålamodet. Fine liksom betalade och ut till bilen där helvetet braka loss :( hon vägra hoppa in i bilen så fick lyfta in henne. Hon börjar skrika och kämpa emot mer bältet så jag inte kunde få det på henne. Försökte förklara hur viktigt bältet är osv men hon bara skrek vidare och lyssna inte alls. Tog tillslut ut henne ur bilen igen ställde henne på marken och satte mig på huk för prata med henne. Hon bara skrek skrek skrek skrek skrek skrek. Jag försökte förklara hur farligt det är om man inte har bälte osv. Och ungen fortsatte bara skrika. Jag våga inte kolla runt om men folk trodde nog jag försökte mörda henne där på parkeringen som hon skrek. Tillslut efter 10-15 min lugna hon ner sig och ville kramas sen var allt lugnt och hon hoppa in fint och jag kunde sätta på bältet.

Vad tusan var det som slog slint? Hon är bara 2 1/2 och får en redan att må skit hur ska detta sluta !! :/

Av Sannixen - 14 mars 2015 07:55

Verkar som det står mellan dessa färgerna nu men tror jag valt vagnen bara en sak som stör mig med denna vagnen de är att på själva det skyddet eller vad det nu kallas över där bebisen ligger så är där en nalle på en flärpen man gäller upp :/ inte så snyggt kanske. Men resten av vagnen gillar jag massor.

Men sambon tyckte någon av dessa färger iaf :) så får bli en av dom.

Av Sannixen - 14 mars 2015 07:49

Sitter och pluggar som vanligt haha men samtidigt så spelar jag på ipaden åt timmie så hans gubbar blir bättre i spelet han brukar spela :) så han kommer säkert bli glad imorgon när han kommer hem <3 tur att man kan tryck auto fight så jag kan koncentrera mig på min bok undertiden :)

Av Sannixen - 13 mars 2015 20:17

Suttit och läst en del nu ikväll också. Och så mycket man känner igen i böckerna till anledningar varför jag har så svårt för matte osv. Det är skönt på ett sätt för då inser man att jaha jag är kanske inte trög bara blivit lärd på fel sätt. Och jag hoppas innerligt att jag blir en bättre lärare på att lära ut matte. Önskar bara man slapp stressläsa böckerna tyvärr. Man lär få läsa vissa av de intressanta fler ggr sen när man inte behöver stressa igenom dom. Men men nu ska jag inte läsa mer för idag blir en serie sen sova :)

Av Sannixen - 13 mars 2015 19:28

Idag hälsade vi på mormor en stund med syrran och deras två yngsta. Vi skulle ha picknick men det var kallare än det såg ut så åt kakor inne istället. Sedan åkte vi hemåt så sov jag och Linnea middag en stund haha <3 sen åkte vi hem till syrran för leka lite. Tiden gick helt för snabbt men får se till att ses lite oftare tycker jag :)

Av Sannixen - 13 mars 2015 08:24

Skola igår och idag var det frivillig mattestuga så jag valde att stanna hemma och ha Linnea ledig med mig <3 Har massa sidor att läsa men gör det i helgen när hon sover istället idag kände jag bara för en mysdag :) ska träffa syrran och Elin sen också.

Men vart tog solen vägen? :/ massa moln.

Av Sannixen - 11 mars 2015 19:03

Kämpar mig igenom alla dessa sidor men känner att ögonlocken inte riktigt vill vara med. Snart läst allt som skulle läsas till igår och sen måste allt läsas som ska läsas inför imorgon. Sån tur är säger läraren alltid har man inte hunnit så gör man det i efterhand vilket iaf känns bra :) men börjar stressa upp mig igen då jag näst vecka måste bli klar inför mittseminariet och jag har inte ens börjat och vet inte vad jag ska välja ut från fältstudien att ta med heller :( Det brukar ordna sig så hoppas det gör det nu också.

Presentation


Kul att ni hittade hit.. Bloggen handlar om mitt liv som studerande två snart trebarnsmamma,shopping och lite annat skoj. Bor med min sambo,min son Timmie 17/4-2010 och vår dotter Linnea 27/10-2012 väntar även en liten den 25/4-2015. Hope you stay :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggportalen


Skapa flashcards