Livet som mamma

Alla inlägg den 3 januari 2015

Av Sannixen - 3 januari 2015 11:39


Timmie har börjat prata om att han vill bjuda sina vänner när han fyller år o.s.v Och jag kan väl tycka att det är rätt lagom nu när han fyller 5år att ha barnkalas. Dock uppstår en massa frågetecken.


  1. Var ska man vara? hemma eller på ex lekland o.s.v.?
  2. Ska man bjuda hela förskoleavdelningen? :O
  3. Ska man bjuda barnen han leker med på fritiden?
  4. Blanda några från fritid några från förskola?
     
Att ha det hemma är ju bra på så sätt att man kan bjuda fler och det blir lite billigare. Men vet inte om jag orkar ha det hemma ? Speciellt inte eftersom när de är dax för hans barnkalas så är de ca 1½vecka till BF så lär ju vilket fall vara helt slut :P Först var jag inne på att bara bjuda dom han umgås med på fritiden. Men då känner jag att alla dom har små syskon som också brukar vara med och leka med Linnea o.s.v. ska man då bjuda småsyskonen? För linnea lär ju vara med :P Och bjuder man bara några från dagis kanske resten blir ledsna och det vill man inte, jag hoppas dock fler kommer ha barnkalas i år innan oss så kan man se hur dom valt att göra :P För han fyller ju inte år förrän i april. Men jag började tänka på det idag och då kan jag inte riktigt smälta de :P
 
 
 

Av Sannixen - 3 januari 2015 07:47

Usch man blir ju deprimerad av detta väder :( man känner inte för att göra något men inte heller vill man sitta hemma och glo :/

Skulle varit skönt med semester men blir inte så tyvärr. Sambon fick en ny tjänst vilket betyder att han inte fick den veckan ledigt som han skulle haft. Men sen hade vi även börjat prata om att det inte riktigt kändes som det var värt pengarna att åka nu när det varken är solsäkert på de ställe som är närmst plus att nätterna är kalla så poolerna är svin kalla :/ Och de kostade mer att resa nu än på sommaren när de är varmt och skönt och poolerna härliga, så blir att vi väntar. Får bli nästa sommar när bebis är ett <3

Presentation


Kul att ni hittade hit.. Bloggen handlar om mitt liv som studerande två snart trebarnsmamma,shopping och lite annat skoj. Bor med min sambo,min son Timmie 17/4-2010 och vår dotter Linnea 27/10-2012 väntar även en liten den 25/4-2015. Hope you stay :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggportalen


Skapa flashcards