Livet som mamma

Alla inlägg under september 2014

Av Sannixen - 3 september 2014 15:01

Alltså så sjukt, dom dagarna jag slutar 17 skrev jag 18:15 till förskolan för hinna dit eftersom jag tar bussen. För de stod i papprens att dom har öppet till 18:30 om man behöver. Men de gäller inte mig för jag är student :S de gäller bara människor med fast anställning. Alltså vad fan är de för system? Ja så nu måste jag förutom betala ett dyrt jävla busskort betala parkering 8-17 en hel vecka ???? För kunna ta bilen och hämta barnen istället. MEN om de varit sambon som skulle hämta som har fast då hade det gått bra ? Hmmmmm ??!!! Och hon kunde inte svara på vad hade jag gjort om jag inte haft bil?? Ska man behöva byta dagis för en jävla kvart :S

Av Sannixen - 3 september 2014 05:56

För för att börja kl 8 är inte min grej. Speciellt inte när man måste gå upp kl 6 men varit vaken sedan 4 :( Dock "bara" blivit väckt av barnen vars en gång i natt så de kan jag väl vara glad för. Undrar hur denna dagen kommer gå :/ hoppas jag kan hålla mig vaken.

Av Sannixen - 2 september 2014 07:33

Det gick super bra för både mig och Linnea igår :) Jag och tjejen jag börjar umgås med hamna dock i helt olika grupper :( så idag ska vi i olika rum, så hoppas man klickar med någon annan idag då för den gruppen vi är i nu är den vi alltid ska vara i. Sammanlagt i klassen är vi 130st sen nu uppdelat 65 och 65. Sen ska vi även ha basgrupper när vi ska jobba med grupparbete osv :) aja detta blir nog bra :)


Idag blir dock en stressig dag hem sen. Slutar 15 ska ta bussen hem och hämta bilen. Hämta Linnea sen hem för att möta timmie när han kommer. Sen kanske jag ska hämta upp mamma för om hon orka efter jobb skulle hon med mig till Lund där jag ska köpa en bok av en tjej inför morgondagens lektioner. Sinnes !! :P

Av Sannixen - 1 september 2014 09:18

Sambon och dottern åkte iväg till förskolan för ens stund sedan. Linneas första dag på nya förskolan och jag hoppas innerligt att hon kommer trivas där.

Och om någon timme ska jag ta bussen in till högskolan för min första dag där :) Idag och imorgon är det introduktion sen på ons börjar allvaret på riktigt :D

Presentation


Kul att ni hittade hit.. Bloggen handlar om mitt liv som studerande två snart trebarnsmamma,shopping och lite annat skoj. Bor med min sambo,min son Timmie 17/4-2010 och vår dotter Linnea 27/10-2012 väntar även en liten den 25/4-2015. Hope you stay :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggportalen


Skapa flashcards