Livet som mamma

Alla inlägg under oktober 2013

Av Sannixen - 20 oktober 2013 21:55

Dax att gå och sova imorgon är det skola igen. Undrar dock om jag har geografi eller ej. Hittar inte planeringen på hemsidan så kan inte se om det står något heller. Tror egentligen vi är lediga för hålla på med hemtentan men man vet ju inte.

Måste vilket fall på svenskan :/ så himla trist är det. Men skickade iaf in en uppgift idag så kändes bra. Hoppas vi får veta något om religionen dena veckan, kommer vara sjukt tråkigt om jag måste läsa den till våren för att han blivit sjukskriven :/

Aja night night

Av Sannixen - 20 oktober 2013 21:50

Så blir vår fina lilla sessa 1 år <3
Tänk vad tiden har sprungit iväg. Kan knappt förstå att hon funnits i våra liv ett helt år. Känns dock som vi haft henne alltid men ändå när man tänker på det har de gått så fort. Man måste njuta varje sekund med mina fina barn <3

Av Sannixen - 20 oktober 2013 15:37

Varför satte jag mig och kollade på den filmen idag? Den gör mig bara så deppig :/ men den är ändå super bra. Önskar bara man kunde få veta mer i slutet faktiskt.

Av Sannixen - 18 oktober 2013 21:25



Medan jag satt och väntade på biologin skulle börja så försökte jag förstå lite skillnader inför provet. Kändes väl okej tills jag väl satt där och skulle börja skriva. Kan ju säga att biologilektionen gick helt för snabbt sen fick jag snabba mig iväg mot provet, mötte upp en vän så gick vi dit tsm. Men ja som sagt när jag satte mig där så trodde jag att jag visste vad jag ville skriva om utav de ämnen som läraren hade valt men så fel jag hade. Tog nog ca 30min innan jag hade bestämt mig vilket jag ville skriva om. Så himla jobbigt. Sen när jag väl börjat skriva så hitta jag bara en bra källa. Till alla de andra texterna kunde man lätt hitta två men tydligen inte till denna så fick lite små panik. Så slösade jätte mycket tid till att läsa de andra textbladen och försöka hitta en bra källa till mitt ämne. Så tillslut kändes det ok. Men ja sen på bussen hem kom man ju på 100 andra saker man skulle ha skrivit :( men så är det alltis. och jag känner bara det att så länge jag klarar provet så är jag glad iaf.


Men men sen kom jag hem till min underbara mamma som passade mina fina barn här hemma <3 Så hade hon lagat mat, gotti gott. Umgicks en stund innan hon åkte hemåt och sen har jag myst och lekt med mina fina. Och nu på kvällen satte jag mig för att göra läxa (har typ 10 olika saker att göra) så läser jag på skolans hemsida att min religionslärare blivit sjukskriven och han kommer vara hemma minst EN MÅNAD ! och han inte vet om vi kommer få en vikarie. Får lite små panik för isf måste jag läsa den kursen nästa termin och kan inte söka den andra kursen på högskola som jag hade tänkt söka inför våren. Hoppas verkligen dom löser detta nu för det är ju fel om vi ska bli lidande för att han är sjukskriven. Men ja vi går hålla tummarna iaf !  Annars borde vi iaf kunna få skicka in våra uppgifter och allt sådant nu men så kan han rätta de i sin takt sen liksom så man iaf slipper vänta till våren för att börja en gång till.



ber om ursäkt för allt tråkigt skolprat. Men just nu är dagarna fyllda med det. och det känns som jag ska gå under, iaf nu den senaste veckan har jag varit tröttare än tröttast verkligen. Redan kl 21 är jag redo för sängen men så måste jag tvinga mig själv att vara vaken för att göra läxa och då slutar det med huvudvärk. Men snart är jag iaf klar med skola för denna gången :D och snart börjar vår lilla snäcka på förskola också <3



Av Sannixen - 18 oktober 2013 10:01

Jisses vilken natt massa mardrömmar inför provet idag som vi ska ha i fyra timmar ^^ vaknade med huvudvärk men tog en migrän tablett så det gick över :)

Min fina familj körde mig till skolan idag men tydligen har vi ingen lektion idag kan ju säga att jag blev irriterad. Stod inget på hemsidan eller något om en inställd lektion så ja nu får man sitta här till halv tolv så nästa lektion börjar snacka om irriterande hade jag ju kunnat vara hemma och mysa med familjen den stunden <3

Av Sannixen - 17 oktober 2013 09:23

Köpt en dress till Linnea :) tyckte den vad cool.

Av Sannixen - 16 oktober 2013 17:00

Ja det gick ju "bra" eller hur man ska uttrycka det. Han hade inga sprickor och tanden hade inte flyttat sig heller tack och lov. Men ja den är lös och vi får se de närmsta dagarna om det blir svullet eller om den ändrar färg isf ska vi åka dit igen. Annars ska vi dit om 2 veckor så dom kan titta på den. Men fy man tänker på det hela tiden och stackaren får leva på kräm och sådant :/

Av Sannixen - 16 oktober 2013 12:22

När det ringer och man ser att det är förskolan då stannar världen upp och man får en klump i magen. För man vet att när dom ringer har något hänt. Tydligen hade Timmie gått in i ett räcke utanför förskolan imorse när han skulle gå in. Men han hade inte haft ont efteråt eller så. Men när dom var på tekniska museet och skulle äta frukt så kunde han inte äta för han hade ont och då var tydligen en tand lös :/ så jag fick lämna min lektion och sambon hämta upp mig. Jag är inte van vid att min prins slår sig allvarligt så kändes som jag skulle börja gråta. Men så hämta vi honom men fick inte tid hos tandläkaren förrän halv ett så vi åkte hem och vänta. Nu har vi lämnat linnea hos mamma och sitter nu i väntrummet hos tandläkaren. Håller tummarna att det inte är något allvarligt :/

Presentation


Kul att ni hittade hit.. Bloggen handlar om mitt liv som studerande två snart trebarnsmamma,shopping och lite annat skoj. Bor med min sambo,min son Timmie 17/4-2010 och vår dotter Linnea 27/10-2012 väntar även en liten den 25/4-2015. Hope you stay :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards