Livet som mamma

Alla inlägg under september 2013

Av Sannixen - 16 september 2013 21:02

Då var det dax för andra avsnittet :) förra veckan valde dom mest massa botten skrap :/ några var ju dock bra val. Ska bli kul att se de killar dom väljer idag :P

Av Sannixen - 16 september 2013 06:57

Tröttelitrött men funkar ändå lär bli värre fram emot kvällen. Varit vaken sedan halv sex :/

Av Sannixen - 15 september 2013 15:17

Linnea sitter i gåstolen fast att sen är ihopfälld :P hörde bara henne ha kul i hallen och går ut för att titta och där sitter hon hahaha :P den ska ut i förrådet därför den står där haha.

Av Sannixen - 15 september 2013 14:53


Jisses tråkigaste dagen på länge. Åkte några ärende innan men blev faktiskt inget handlat ändå haha. Sen har jag börjat städa lite så smått här hemma, rensa i lådor och sådär. Känns som det behövs en rensning :)


Börjar fundera lite över Linneas kalas också :) Blir ju inte förrn i början av november men beställde inbjudningskorten igår :) tar ju ett par dagar innan dom kommer o.s.v sen är de ju en del som fyller år i november så man får vara snabb att boka sin dag :) Blir öppet hus för vår del eftersom vi blir så många och pallar inte ha två kalas heller. Men de kommer bli super trevligt :) Har börjat fundera lite på vad "hon" önskar sig haha :P


Annars idag så känner jag mig seg. Vill så mycket men orkar inte :( Sen ikväll blir det att fortsätta plugga inför biologi provet, alltså allt jag läser försvinner samma sekund jag läst klart för jag är såååå ointresserad. Sjukt jobbigt är det. Men ja det är bara att kämpa vidare ! Och skola imorgon sedan träffa Mimmi <3 Och så kommer min lille prins hem på kvällen <3

 
 

Av Sannixen - 15 september 2013 09:42

Snuttan vaknade 6 men somnade om efter jag kramat henne lite så sov hon till 8 <3 lekte lite och sedan åkte vi och handlade frukost :)

Väldigt tråkigt väder idag :/ får se vad vi hittar på sen.

#frukost #lek #morgon #mys #barn #familj #lycka #kärlek #fin #dotter #bebis #mamma

Av Sannixen - 13 september 2013 23:06

Av Sannixen - 13 september 2013 18:21

Har en liten kanin i trädgården nu som äter <3 förstår att den trivs inte klippt gräset på länge eftersom sambon skada ryggen.

Av Sannixen - 13 september 2013 15:07



Jisses det här med förskolan alltså ger mig ont i magen. Ringde till förskoleförvaltningen i tisdags för att fråga när man kan beräknas få lapp hem ang förskola och då sa dom att den skickades den 6/9 och att vi kommit in på ett viss förskola o.s.v Direkt när jag hörde namnet på förskolan fick jag ont i magen och ville bara gråta. Tydligen så var alla 5-6 förskolorna i närheten av oss fulla så vi fick ett längre bort. Jag var säker på att hon inte skulle komma in på sonens men trodde ändå något i närheten. Men ja så ringde jag förskolan för jag ville komma och titta om det var så hemskt som jag tänkte mig. Dom kunde inte hjälpa mig utan bad mig ringa deras chef, pratade in meddelande men inte ens idag har hon ringt tillbaka och idag är det fredag.Sambon ringde helaförmiddagen i onsdags utan ens något sva Igår fick jag tag i dom då skulle dom ringa tillbaka, fyra timmar senare ringde jag igen och fick då tag i en trevlig tjej som jag bestämde tid med. När jag pratat med henne kändes det lite bättre och tänkte jamen de är kanske inte så farligt där ändå. Åkte dit idag och nja inte alls en förskola jag vill ha min dotter på :/ En svensk lärare, barn som inte ens kunde svenska alls och sen väldigt trånga  rum :/ och sen så ska man först lämna Timmie och sedan Linnea, allt hämtning och lämning får man räkna 40min nu typ :O Hur jävla sjukt är det inte !! Ja jag förstår att det dagiset är ledigt när vi behöver det, men de är inte kris förr oss förrän januari så då hade jag hellre sett att hon står kvar i kön om något av de ställena som är nämre blir lediga! Men nej så kan man inte göra !  


Nu är våra alternativ att 1: tacka ja, skriva oss på försflyttningslistan och då blir hon förflyttad TIDIGAST nästa höst ! Alternativ 2: Tacka nej och söka igen från annan datum men då vet vi inte var vi hamnat. KAN bli närmre men kan även bli längre ifrån :/ Kan bli ett sämre ställe men kan även bli bättre.  Fan detta suger mår verkligen skit över detta. Det är ju trots allt ett ställe vår dotter ska vara många timmar per dag och lära sig saker och trivas :/ Och vi måste svara senast måndag dessutom :(


Vi har även sökt till några privata men fan hade man vetat detta hade man ju sökt låååångt innan :( Nu lär chansen vara sjukt liten för att hon ska komma in där.


Fan för detta jävla systemet !! Var fan bättre förr !

Tänk att man nu ska behöva må dåligt när ens barn ska åka till förskolan.






Presentation


Kul att ni hittade hit.. Bloggen handlar om mitt liv som studerande två snart trebarnsmamma,shopping och lite annat skoj. Bor med min sambo,min son Timmie 17/4-2010 och vår dotter Linnea 27/10-2012 väntar även en liten den 25/4-2015. Hope you stay :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards