Livet som mamma

Alla inlägg under september 2013

Av Sannixen - 20 september 2013 13:18

Som jag misstänkte fick jag black out på provet. Svarade dock på det mesta så hoppas jag klara det ändå. Typiskt att jag fick blackout på just den saken som 4-5 frågor handlade om :/ men men inget att göra åt.

Sen var de geografi och där kollade vi på en relativt intressant fim :)

Av Sannixen - 20 september 2013 06:10

Det slår aldrig fel att mina små älsklingar ska vakna 100ggr när jag ska upp tidigt och iväg :/ egentligen ska jag inte upp förrän om 30min men lär ju inte somna om så kan lila bra gå upp nu och försöka läsa lite inför provet. Men fy vad jag är trött och ont i huvudet :( ingen bra kombo när man ska göra prov.



#sömn #trött #zombie #sova #gärna #prov #biologi #ork #svider #i #ögonen #säng #natt #barn #mamma

Av Sannixen - 19 september 2013 22:46

Innan idag när vi åt lite middag :) så himla go vår lilla loppa är <3 snabbmakaroner med köttfärs, de gillar hon ;)

Av Sannixen - 19 september 2013 22:20

Jag vet att jag varit super dålig med att uppdatera men det är så himla mycket just nu. Lovar att det kommer bli bättre har bara ett par jätte stora viktiga saker till skolan just nu. Riktigt tråkigt och det märkts att jag är lite för stressad tyvärr :/ men ja bara lite mer än 3 månader kvar av dessa kurserna iaf. Sitter och försöker läsa till provet men jisses det är så tråkigt så jag börjar pilla med annat hela tiden. Men nu känns det som jag kan en del ändå men lär väl få blackout på provet som vanligt :/ men men huvudsaken är att jag klarar det. Sen får jag visa mig grym på laborationerna och sådär istället ;)
Har bestämt möte med en kille från min flex i religion också på måndag. Aldrig träffat honom innan men vi ska gå igenom frågorna vi ska ställa på vårt studiebesök tsm. Känns skönt på ett sätt för då slipper jag redovisa ensam sen också :)

Nej måste fortsätta nu snart måste jag ju sova ska upp 6:30 :(

Av Sannixen - 18 september 2013 20:30



Försökt plugga inför provet men det är så satans tråkigt :( Blev att jag började med lite andra uppgifter dock inom samma så det blir ju ändå en uppdatering typ. Men ja jag måste sätta mig med boken igen. Ska läsa de sista sidorna sen imorgon ska jag bara koncentrera mig på mina egna sammanfattningar. Sen får man bara hålla tummarna. Har inte alls ork för så här många sidor. Men så länge jag klarar provet är jag glad :)


Imorgon måste jag med lillan till bvc för att kolla så hon har börjat gå upp i vikt igen. Annars blir det bara lite plugg inför provet. På fredag gäller det kl 8 :( usch usch usch ..

Av Sannixen - 18 september 2013 19:10

Innan idag när lillan kunde använda nya mysiga overallen som jag köpt <3 Och så hade hon mössan som jag gjorde till henne för ett tag sedan. och fler ska det bli hihi.

Så himla gosig hon var i det <3

#höst #mysigt #rosa #dotter #fin #mössa #kallt #ute #mamma

Av Sannixen - 18 september 2013 11:32



Vilken skit dag :( Klockan 9:30 blev denna dagen helt förstörd. Börjar väl kännas ytte pytte lite bättre nu men inget kan göra detta helt bra ändå. Finns inget att göra för att det ska bli "rätt" igen.


Idag känns som en seg tråkig dag. Har precis lagt Linnea för att nanna en stund så får sätta mig med biologin igen. har ju läst och "sammanfattat" alla de 30-40 sidorna men vill gärna läsa alla sidor en gång till och sen börja hålla mig till anteckningarna. Bara idag och imorgon jag kan plugga på det, sen är de ju dax på fredags morgonen.


Nu har jag även skickat in mina frågor till min lärare i religon som jag tänkt ställa på studiebesöket. Man ska ju göra studebesök på sin egna fritid vilket suger eftersom jag egentligen har Linnea på eftermiddagarna ju ?! men ja nästa torsdag är enda dagen som verkligen passar men då är det möte på dagis. Men ska försöka prata med dom idag igen att jag måste byta. Vi flyttade tiden men efter att ha pratat med min lärare insåg jag att jag lär inte hinna till den tiden heller :/



nä nu blir det tråk plugg see ya later !


Av Sannixen - 17 september 2013 12:18



Skulle åkt till religionen idag men de var ingen obligatorisk så struntade i det faktiskt då jag var rent för trött. Mejlade dock honom ännu en gång med fråga om studiebesök så får hoppas att han svarar denna gången :/ Annars får jag göra som jag tycker sen åka dit och redovisa och skita i att han inte svarat.


Igår fick vi lite svar ang förskolan iaf och det kändes skönt. När hon väl står på omplaceringslistan så kommer hon gå före barnen på vanliga listan nästa år. Så nu håller vi tummarna att där blir plats nästa år på Timmies förskola :)


Idag blir det mest att försöka städa lite. Sen fram emot kvällen ska jag och barnen hem till fina Helena och äta middag och frida kommer också med deras lilla wilma så kommer bli super trevligt <3


Så idag blir det knske inget plugg ikväll får se hur pass jag orkar. Sen får jag läga på ett kol. Har ca 10sidor kvar att läsa och skriva lite sammanfattning så jag förstår de bättre men shit vad detta provet känns som det kommer vara skit svårt :(






#plugga #komvux #studera #mamma # middag #barn #familj #vänninor # trevligt #förskola #malmö




Presentation


Kul att ni hittade hit.. Bloggen handlar om mitt liv som studerande två snart trebarnsmamma,shopping och lite annat skoj. Bor med min sambo,min son Timmie 17/4-2010 och vår dotter Linnea 27/10-2012 väntar även en liten den 25/4-2015. Hope you stay :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards