Livet som mamma

Alla inlägg den 21 januari 2013

Av Sannixen - 21 januari 2013 21:06

Tittade till lillan för en stund sedan så har hon rullat över och sover på mage. Egentligen gillar jag inte det men tänkte att okej kan väl prova. Vissa barn sover ju bättre så. Men får ju hålla koll såklart :) Tog bort kudden iaf så den inte var ivägen.

Av Sannixen - 21 januari 2013 20:07



Nu är min prins hemma <3 Han sitter och äter päson samtidigt som han tittar på spidelmannen på min telefon. Men nu är det dax för honom att nanna <3



 

Av Sannixen - 21 januari 2013 16:29



Då har jag satt igång elvispen på 30minuter igen då. Blev 30 kakor så nu blir det 30st till det blir nog bra :) Kommer ju vara massa andra goda saker med ju. Dricka har vi köpt en del men får köpa mer när lönen kommer. Denna månaden känns som en evighet fy föööör alltså. Men men nu är det bara några enstaka dagar kvar :) Blir väl att vi har läsk och saft på dopet och kaffe för dom som vill ha såklart. Kommer nog bli bra ändå tillslut.

Av Sannixen - 21 januari 2013 15:37



Nu har kakan varit i kylen i två timmar så strax ska jag skära upp den och göra den klar sen ska den också in i frysen till de andra. Den ser riktigt smarrig ut iaf ;) Men det är jobbigt att veta hur många man ska göra av varje kaka? Eftersom vi kommer vara ca 75-80 men alla kommer ju inte ta av alla kakorna och sen brukar man få massvis över. Men sen känner man att ja jag kanske gör den 40-50 av en men så kanske de är just den som alla vill ha ?!


Hur många hade ni gjort av allt?

Av Sannixen - 21 januari 2013 13:13



Detta är tredje dagen jag bakar. De andra två kakorna ligger nu i frysen och jag hoppas inte dom kommer smaka skit när dom har tinat igen :P *håller tummarna* Som jag nämnt tidigare är jag inte så big fan av att baka men börjar faktiskt tycka det är rätt roligt. Men kommer säkerligen inte baka lite då och då utan mest när det ska vara kalas eller något sådant :) Älskar ju pilla med tårtor också. Men till min födelsedag blir det nog ingen speciell tårta men till Timmies ska jag nog pilla lite extra igen :D Men ja över till kakorna, denna kakan idag skulle vispas i 30min så underbara Mimmi lånade mig sin elvisp med bunker så man kan ställa den och ta tiden istället <3 TACK !! <3



 




Av Sannixen - 21 januari 2013 13:05




Åhh vad jag älskar dig vår lilla prinsessa <3 Du och din bror är det bästa som hänt mig. Ni är mitt liv <3 Utan er vore jag inget. Min älskade lilla familj <3



 

Av Sannixen - 21 januari 2013 09:59

Omg vad jag vill krypa ner i sängen igen ^^ Jag och lillan hade somnat gott typ 10-15min innan klockan ringde, snacka om ångest. Hon sov dock vidare ca 30minuter till medans jag och sambon gjorde oss klara :) Sen åkte han på sitt håll med henne och jag körde på mitt håll. Ska räkna matte en timme sen hem igen :) idag ska jag nog fortsätta baka faktiskt. Känns skönt för allt som hinner bli klart nu så man inte har så mycket att göra se allra sista dagarna :)

Presentation


Kul att ni hittade hit.. Bloggen handlar om mitt liv som studerande två snart trebarnsmamma,shopping och lite annat skoj. Bor med min sambo,min son Timmie 17/4-2010 och vår dotter Linnea 27/10-2012 väntar även en liten den 25/4-2015. Hope you stay :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggportalen


Skapa flashcards