Livet som mamma

Alla inlägg under september 2012

Av Sannixen - 17 september 2012 19:56


Idag blev han 29 månader <3



Allmänt: Vid 29 månaders ålder älskar barn att påbörja saker, men det är kanske inte riktigt lika kul att göra dem färdigt - eller att städa efter sig. Om ditt barn är en liten kaosmakare kan du pröva denna strategi: Om pusslet är klart kan ni hjälpas åt att bryta upp det och lägga det tillbaks i lådan som en lek. Om det är rita och måla som gäller, kan du lära ditt barn att en konstnär minsann stoppar tillbaks kritorna i lådan efteråt. Och glöm inte att ge massor av beröm när ditt barn gör ett försök att städa efter sig.


Timmie: Han har börjat bli jätte duktig på att plocka upp efter sig. Inte varje gång men iaf då och då <3 Han börjar bli så himla stor ju min lille påg. Och hur duktig är han inte som gav upp nappen och snutten direkt??!! Riktigt grymt av honom <3 Han har pratat mycket hela tiden men det kommer massa nya ord hela tiden så ibland brister man ju ut i skratt för han är så rolig :P hahaha mamma älskar dig så mycke <3








Av Sannixen - 17 september 2012 19:52



Jäkla skit, skulle räkna matte nu ikväll bara det att jag var som en zombie så somnade på soffan :/ Drygt.. Sen vaknade ca 10minuter innan min lilla prins kom hem <3 Så skönt att ha honom hemma igen.. Han lyser upp min tillvaro till max <3

Av Sannixen - 17 september 2012 15:51

Hämtade ut en baby box på barnens hus idag :) jätte söta nappar i den, lite rabatt kuponger och varuprover från pampers :p dock längtar jag mest till libero väskan på bb. Den var iaf nice förra gången :)

Av Sannixen - 17 september 2012 13:42



Åkte dit imorse med påsarna med kläder,skor,väskor och skärp som jag rensat ut :) Mös med Elin och umgicks med syrran några timmar. Ses inte så jätte ofta så är kul att catch up lite :) Sen när hon åkte för hämta Nicki så åkte jag och handlade lite snabbt på maxi så kom hem för en liten stund sedan. Tittar lite tv men ska försöka räkna lite matte sen fast det är sååååå tråkigt. Och gå igenom den näst sista kartongen där uppe också så snart är vi klara här hemma. Så skönt säger jag bara att ha rensat bort så mycket som jag gjort :)

Av Sannixen - 16 september 2012 22:17

Sista myskvällen för den här veckan <3 tittat på 2012 då jag inte sett den innan och blev sugen eftersom den gck på tvn i fredags men vi var ju på
Bio då :) den var faktiskt riktigt bra tycker jag :) riktigt spännande :) haft ännu en toppen kväll med min älskling. Och imorrn kommer Lillprinsen hem <3 längtar ...

Av Sannixen - 16 september 2012 22:05

Idag blev det minsann pizza, riktigt länge sedan vi åt det så det var smarrigt :)

Av Sannixen - 16 september 2012 14:42


Nu ska mina älskade miranda nallar bort..


 

Känns lite då jag haft de flesta av dom sedan jag var 15 år.. Men dom samlar bara massa onödigt damm. Så ska se om jag kan sälja dom. Sen ska där upp massa foto på de hyllorna <3

Presentation


Kul att ni hittade hit.. Bloggen handlar om mitt liv som studerande två snart trebarnsmamma,shopping och lite annat skoj. Bor med min sambo,min son Timmie 17/4-2010 och vår dotter Linnea 27/10-2012 väntar även en liten den 25/4-2015. Hope you stay :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggportalen


Skapa flashcards