Livet som mamma

Alla inlägg den 15 augusti 2012

Av Sannixen - 15 augusti 2012 19:48



Önskade sambon var hemma så någon av oss hade kunnat åka och köpa något gott till ikväll. Och mjölk för nu är den slut igen :P Lillen har lagt sig så jag kan ju inte köra någonstans .. Men imorgon får det minsann bli något att äta på kvällen. Ska iaf fasta på morgonen för då är det dax för barnmorskan och det där sockerbelastninggrejset :/ Usch usch ogillas starkt..

Av Sannixen - 15 augusti 2012 18:01

Min lille pluttis torkar av bordet :) <3

Av Sannixen - 15 augusti 2012 17:57



Jag skullevilja hitta någon mamma blogg som är intressant att läsa. Eller en gravidblogg ?! Jag kollar ofta på minbebis hemsida efter nya bloggar att läsa men tycker många där är riktigt tråkiga utan en enda bild o.s.v

Av Sannixen - 15 augusti 2012 17:17

Idag blev det pyttipanna med ägg och rödbetor :) gotti gott och lillen gillar det så <3

Av Sannixen - 15 augusti 2012 16:10



Idag har jag värsta ångest över att ha trädgård alltså. Gräset behövs klippas, häcken behöver trimmas. Vi måste köpa en trimmer och ta kanterna vid trädgårdslandet och sandlådan ^^ Och murgrönan behöver klippas lite runt kanterna. Men jag blir äcklad av alla jäkla djur ^^ Massa äckliga spindlar och annat mög. Något av det värsta jag vet är att få spindelnät på mig ^^ ÅHHHHHHH vad jobbigt med trädgård .... Det värsta är ju att det inte är ofta sambon är hemma heller så vi kan ta ett ryck eftersom han jobbar som han gör..

Av Sannixen - 15 augusti 2012 15:31



Lite dåligt det här när man är mammaledig sen. De första två månaderna får Timmie vara på dagis 30timmar veckan :P Det är han inte ens nu men det är jätte bra. Bara det att det är inte vi föräldrar som bestämmer vilka dagar utan det är redan förutbestämt på förskolan. Sen efter två månader är det bara 15 timmar veckan man får ha honom där. Samma pris som barn som är där 100% men men det får ju gå för det är viktigt att han träffar barnen. Men iaf dom 15 timmarna får man inte heller lägga som man vill utan detta är också redan bestämt. Detta är dåligt eftersom jag och hans pappa är ju inte tsm och därför är det vissa dagar som kommer gå bort för han kanske ska till sin pappa eller något annat så han ändå "missar" en dag på dagis. Men ja man får ju följa det som finns men tycker ändå det är lite små dåligt..

Presentation


Kul att ni hittade hit.. Bloggen handlar om mitt liv som studerande två snart trebarnsmamma,shopping och lite annat skoj. Bor med min sambo,min son Timmie 17/4-2010 och vår dotter Linnea 27/10-2012 väntar även en liten den 25/4-2015. Hope you stay :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards