Livet som mamma

Alla inlägg den 13 augusti 2012

Av Sannixen - 13 augusti 2012 18:23



Åkte in till stan efter Timmie åkt med sin daddy. Mötte upp Anna :) Det var sjukt länge sedan så massa att prata om. Lunchade och gick i en del affärer. Men hittade inget varken i vår storlek eller till barnen vilket var tråkigt. Men billig runda haha :P Men jag fick värsta foglossningen redan när jag körde in mot stan så var inte allt för behagligt att gå runt där. Men kul att träffa Anna och nu får det inte dröja lika lång tid igen juuuu :P

Av Sannixen - 13 augusti 2012 17:33

Och så måste man snabba sig till bilen för att slippa böter ^^

Av Sannixen - 13 augusti 2012 09:41



Nu har jag börjat fundera lite smått på den här :)

Vad tycker ni?


 



Av Sannixen - 13 augusti 2012 07:51



Allmänt: Från och med nu, ökar bebisen snabbt i vikt. Lungor och matsmältningssystem är nästan färdigutvecklade och bebisen har förmodligen kunnat öppna och stänga ögonen ett tag nu – så den kan se sig om i sin lilla värld.


Nu är bebisen drygt 39 cm lång. Ökningen i längd saktar snart av, men bebisen kommer att fortsätta lägga på sig vikt ända fram till födseln. Förmodligen väger den ungefär 1,3 kg nu.


Nu omges bebisen av ungefär en liter fostervatten, men det blir mindre när den blir större och det blir trångt.  Din expanderande livmoder trycker på diafragman, vilket kan göra att du känner dig andfådd och har svårt att andas ordentligt, men det är en naturlig följd att att det är trångt där inne.



Hur jag känner/mår: Börjat få massa folossning och sammandragningar. Sviiiin ont i ryggen också :/ Men ja det får man ju leva med. Skönt att man inte har så lång tid kvar på jobbet iaf. Har även fått väldigt svårt att andas och fått ofta ont när jag andas. Så ja nu längtar jag verkligen tills prinsessan är ute hos oss <3 Men ja det är ju lite till som ska fixas innan dess men det ska nog gå bra :)



Igår innan kalaset 




Av Sannixen - 13 augusti 2012 07:48



Längtar tills jag kan få sova en hel natt utan 100 avbrott.. Jag var super trött igår men kunde ändå inte somna. Tog nästan 3 timmar innan jag ens somnade första gången. Fick en känsla av att det kröp massa myror på mig så gick verkligen inte. Sen har jag väl vaknat 1 gång i timme :/ Sen har Timmie kallat för han var av med nappen och sedan för täcket hade åkt ner på golvet. Sen steg vi upp runt kl 7. Är riktigt tröttalltså vet knappt om jag kommer orka hålla ögonen öppna så länge till. Men när sambon vaknar får han leka med timmie så får jag nanna en stund <3

Presentation


Kul att ni hittade hit.. Bloggen handlar om mitt liv som studerande två snart trebarnsmamma,shopping och lite annat skoj. Bor med min sambo,min son Timmie 17/4-2010 och vår dotter Linnea 27/10-2012 väntar även en liten den 25/4-2015. Hope you stay :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards