Livet som mamma

Direktlänk till inlägg 4 juli 2012

Närmar sig...

Av Sannixen - 4 juli 2012 20:56


Är nu i vecka 24. Tiden har ändå gått rätt så snabbt faktiskt. Men nu går den segare och segare för nu längtar man mer och mer. Har planer för hur hennes rum ska se ut och antagligen ska det målas i vecka 29 :) Sen ska möblerna in, kläderna tvättas och vikas o.s.v Allting är så spännande och mysigt..


Allmänt: Din bebis har ännu inte så mycket kroppsfett, men hjärnan växer fort och bebisen är såpass stor att den börjar fylla utrymmet i din livmoder. Var uppmärksam på vad du äter, eftersom det händer så mycket med bebisens hjärna just nu. Vid det här laget ser du förmodligen gravid ut 'på riktigt' och har kanske också en mörk linje (linea nigra) på magen.


Du kanske har fått rosaröda strimmor på magen, brösten eller skinkorna – så kallade strior. Massor av kvinnor får också besvär med klåda – graviditetshormoner gör din hud torrare och att den sträcks över din växande mage gör inte saker bättre. Att smörja in huden känns skönt och kan lindra klådan, men det tar inte bort strior och förebygger dem förmodligen inte heller. Strior uppkommer ofta i det har stadiet och bleknar till silvervita streck efter förlossningen.

Dina ögon kan också påverkas under graviditeten och det är vanligt att de är extra ljuskänsliga, torra och känns lite grusiga.



Mina tankar/Hur det är just nu: Hehe jag har sett gravid ut på "riktigt" ett tag nu men senaste veckan har många kommenterat det :) Ingen mörk linje den här gången :) men med Timmie hade jag. Annars mår jag bra, blir lite yr och svettig och får panik ibland men ska till barnmorskan nästa vecka så får höra vad det kan vara. Någon sa att det kan vara järnbrist, har ju varit lite dålig med mina tabletter så kanske. Hoppas inte dock. Och mina ögon ja dom är jätte ljus känsliga :/ har alltid solskyddet nere i bilen och oftast solglasögon på mig. Trodde dock inte det hade med graviditeten att göra :P men nu vet jag det.. haha..



 


 
 
Emelie

Emelie

4 juli 2012 22:34

är i v.37 och tycker det är en evighet kvar haha.
Väntat tillräckligt länge nu. :)

http://emelieemanuelsson.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sannixen - 4 maj 2016 16:48

Har sååå mycket jag vill skriva här men haha finns varken tid eller ork tyvärr. Men men är på VFU nu i en etta men på onsdagarna ska jag vara i förskoleklassen så idag var min första dag där and I love it jag är så säker på att jag valt rätt när ...

..

Av Sannixen - 4 maj 2016 16:21

Har sååå mycket jag vill skriva här men haha fint varken tid eller ork tyvärr. Men men är på VFU nu i en etta men på onsdagarna ska jag vara i förskoleklassen så idag var min första dag där and I love it jag är så säker på att jag valt rätt när j...

Av Sannixen - 7 januari 2016 18:27


Av Sannixen - 7 januari 2016 18:25

Sista dagen för Linnea på förskolan där vi bodde förut och på måndag börjar hon där vi bor nu. Känns så himla sorgligt :( kommer sakna hennes fröknar såååå mycket !! ...

Av Sannixen - 11 november 2015 18:30


Presentation


Kul att ni hittade hit.. Bloggen handlar om mitt liv som studerande två snart trebarnsmamma,shopping och lite annat skoj. Bor med min sambo,min son Timmie 17/4-2010 och vår dotter Linnea 27/10-2012 väntar även en liten den 25/4-2015. Hope you stay :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards