Livet som mamma

Alla inlägg under juni 2012

Av Sannixen - 5 juni 2012 17:06



Dagen började med att köra bilen till verkstaden runt halv 8 imorse. Älsklingen körde bakom så åkte med honom hem igen sen :) Till Coop och köpte bullar, åkte sedan hem och åt en god frukost med mina pojkar. Sen en massa mys och lek fram till ca 11 tiden. Då åkte sambon till sin vän för min tjejkompis och hennes son skulle komma till mig och Timmie. Dom kom med fika runt 12 så det var nice :) Pojkarna var så söta tsm, Timmie kramade London hela tiden och klappade honom på kinden. Super gulligt <3 Det var jätte skoj att prata av sig och ta igen all tid, har ju inte setts mer än snabbisar när dom varit och handlat på jobb. Så nästa gång ska vi åka hem till dom och se hur dom har det :) Ska bli skoj skoj :D

 

Timmie och London :)

  

 

 

Sedan när dom åkt promenerade jag och Timmie bort för hämta min bil igen. Så var pappa där också så pratade Timmie lite med honom med :)

 

Av Sannixen - 4 juni 2012 18:07



Har städat en del i storarummet, dammsugit hallen och påbörjar kontoret som ska bli lillans rum men omg säger jag bara. Kaos där inne så vet knappt var jag ska börja. Får ta med mig en tom kartong nästa gång jag ska ge mig på det och försöka packa ner lite grejor där. För allt ska bort så vi kan fixa lillans rum <3 Längtar tills allt är klart.. Sen har jag börjat fundera på om jag ska sälja alla Timmies bebiskläder och alla tuffa skor? Kommer ju inte fler bebisar på typ 5 år nu ändå här under vårt tak :P och att dom ligger i förrådet och blir till skräp är bara trist. Man kan ju spara första plaggen och sådär.


Vad tycker ni och vad hade ni gjort?

Av Sannixen - 4 juni 2012 17:16



Med tröjan jag köpt till vår sessa <3

 

  

 

Längtar tills hon kan ha den på sig <3

Av Sannixen - 4 juni 2012 17:13



Åkte in och mötte henne runt kl 14 :) Så gick vi runt i lite affärer och snackade massa. Fikade på Mc donalds sen gick vi en liten runda till. Jag köpte shorts och linne till Timmie tills vi ska åka på semester :) Köpte även skor som han kan ha och springa i, så det blir säkert jätte bra <3 En super trevlig dag, men nästa gång får det inte dröja såhär lång tid mellan ggrna ;)

 

Sakerna jag köpte till prinsen <3

  

 

Av Sannixen - 4 juni 2012 10:16

Wiiieee Vecka 20 och är nu halva tiden gången


Allmänt: Bebisen är nu 16,5 cm lång i sitthöjd och lägger stadigt på sig vikt. Toppen av livmodern når nu upp till naveln och du har förmodligen gått upp 4.5kg Från och med nu kommer du antagligen gå upp 0.5kg i veckan. Du kan förmodligen känna hur din bebis rör sig inne i din mage. Dessa kittlande rörelser har de flesta blivande föräldrar sett fram emot. Din bebis tränar nu sitt nya lilla matsmältningssystem genom att svälja fostervatten. I fostervattnet finns näringsämnen och vatten, som bebisen absorberar. Det som blir kvar fortsätter ned i tarmen och bildar barnbeck (mekonium) -- den grönsvarta eller ljusbruna substans som är din bebis första bajs och som kommer ut de första dagarna efter födseln.


Hur jag mår/tänker:Jag mår som sagt bra förtillfället <3 Enda är att man är konstant hungrig. Men har gått upp ca 3 kg så ändå helt okej :) Annars är det inte mycket att tillägga. Börjar få ont i ryggen redan dock vilket inte känns så kul alls :/ Hoppas det inte blir värre bara på ett tag iaf.. En rolig sak är att hon mer och mer känns på utsidan vilket gör det roligare för sambon och sen när hon väl sparkar mycket lär ju timmie också känna det och tycka att det är skoj <3


 

Av Sannixen - 4 juni 2012 10:04



Var hemma hos sambons syster med familj och åt middag igår :) Även hans pappa, bror, mormor, farmor och farfar var där. Och hennes sambos mamma och mormor så det var jätte kul och trevligt :) Timmie lekte med alla Emilias leksaker men hon var inte så intressant bara lite då och då kunde han klappa henne eller sådär :P Jätte söta.. Sen fick vi även jätte god efterätt och Timmie ville ha alla andras jordgubbar och hallon haha :P han älskar bär <3 Efter några timmar åkte vi hem och mös lite i soffan innan han skulle nanna <3


Super trevlig kväll, tack :)

Av Sannixen - 3 juni 2012 13:47



Åkte hem på fika hos frugan och hennes man :P Hon hade bakat sockerkaka *najs* Och Timmie lekte med katterna, dock blev dom ju trötta på honom efter ett tag men han själv tröttnar ju inte. Käkade kaka och drack cola. Umgick och snackade en hel del, lika trevligt som alltid :) Timmie var super busig dock haha <3 Sen ville han hem så då åkte vi hemåt igen. Tack för fikan gumman <3

 

 

Nu väntar vi på sambon ska komma hem sen ska vi på middag hemma hos hans syster tsm med hennes familj, deras pappa, lillebror, hennes sambos föräldrar :) Ska bli trevligt :) Har dock ont i huvudet så hoppas det går över.

 

Av Sannixen - 3 juni 2012 08:15



Har ju inte skrivit något ang den här veckan så kommer en liten bild iaf :) Jag mår super bra *ta i trä* så det är skönt :) och imorgon går jag in i vecka 20 alltså har halva tiden gått då <3 Gud vad vi längtar efter dig vår lilla sessa.

Och Timmie är jätte go och sa till mig igår att vår bebis kommer i oktober <3 Tänk att han lagt det på minnet. Min älskade gosse <3 

 

Jag känner henne varenda dag med sina mjuka små sparkar <3 Sambon har dock bara känt henne på utsidan en gång. Hon gör ju det annars med men han missar det oftast då det inte hände rhela tiden.




Presentation


Kul att ni hittade hit.. Bloggen handlar om mitt liv som studerande två snart trebarnsmamma,shopping och lite annat skoj. Bor med min sambo,min son Timmie 17/4-2010 och vår dotter Linnea 27/10-2012 väntar även en liten den 25/4-2015. Hope you stay :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggportalen


Skapa flashcards