Livet som mamma

Alla inlägg under maj 2012

Av Sannixen - 18 maj 2012 09:29


Idag blir det ingen uppdatering här eftersom jag jobbar en tid som jag kallar mitten tiden. Börjar relativt tidigt och slutar ändå lite senare så man inte orkar sitta här :P Men ikväll kommer min lilla prins hem <3 Längtar såååååå... Sambon slutar samtidigt som mig idag så vi har iaf kvällen att umgås :) Sen är vi lediga imorrn *wiie*


Men imorrn lovar jag fler uppdateringar <3 Och lite bilder med...

Av Sannixen - 16 maj 2012 18:25



Fick huvudvärk på jobbet när det var ca 2-3 timmar tills jag slutade, vilket var drygt. Men klarade knappt äta min lunch så kan ha varit det. Så snabbade mig att hämta lillen efter jobbet sen hem så stekte jag hamburgare så fick ner en sådan iaf. Men huvudvärken vill ej släppa :/ Dock har jag ont i nacken och haft det mer än 1 månad så kan vara det också.. Får väl slänga mig i ett varmt bad sen. Lillen åkte till sin farmor nu ikväll eftersom imorrn är en röd dag vilket betyder att dagis är stängt. Och jag jobbar så.. Träffar inte honom förrän fredag kväll :( <3 min lilla älskling saknar dig när du inte är här <3

Av Sannixen - 15 maj 2012 19:14




Ja vi var ju på ultraljudet idag kl 15:30. Väldigt uppspelta och tiden gick såååå sakta. Men tillslut var det vår tur :) Rätt okej tant vi fick ändå, lite sådär otrevligt trevlig eller vad man säger. Finns ju värre. Men iaf så visade hon oss allt på bebisen och förklarade vad allt var. En frisk liten krabat iaf <3 Åkte bakåt 2 veckor med i beräkningen så är bara vecka 17 och är nu beräknad till den 22 oktober istället. Så vi får väl se när den lille/lilla vill titta ut <3 Men sen så kom vi ju till det här med könet haha .. Nej då låg pluttisen med fötterna för så fast hon skakade runt magen ordentligt så fanns det ingen chans till att se :( Såklart blev vi besvikna eftersom vi vill börja förbereda och vill inte köpa allt i vitt heller.. Men vi fick iaf fyra fina bilder på den lille/lilla <3 Och nu har vi faktiskt bokat in oss på ett annat ställe till ultraljud nästa fredag så håller tummarna att den vill visa sig då :P 1000kronor fattigare men kommer vara värt det haha ;) <3 



 

Av Sannixen - 15 maj 2012 10:22



Idag är det dax för ultraljud :) Mår illa så uppspelt jag är hahaha :P

 Och sambon har inte kunnat sova i natt så uppspelt han är <3

Och har redan börjat få sms om vi varit där än ..

Av Sannixen - 14 maj 2012 21:02



Någon som har några tips? När man får en liten och ens andra fortfarande är så pass liten att den åker vagn?

Har funderat på syskonvagn men känner att det är klumpigt plus det är inte alltid man har båda barnen med sig. Sen har vi funderat på en vagn till bebisen och sen behålla Timmies vagn så vi var två. Men det känns också så komplicerat i de lägen där man faktiskt är ensam och ska ut med båda två. Men sen nu har jag hittat en vagn som verkar dööö bra :P man kan ha den som "singel" vagn men även syskonvagn. Super smidigt. Och nu såg jag att man även kan köpa bilstolen i det märket och klicka fast den på vagnen :) Dock kostar den vagnen väldigt mycket mer än vi planerat. Plus att då tillkommer ju även bilstolen på det priset :/ Vet ni om det finns någon mer vagn man kan göra så med?



Såhär ser den ut som "singel"

 



Och som syskon. Men vi kommer ju ha en sittdel och en liggdel till de små <3

 



Av Sannixen - 14 maj 2012 20:58


Har haft den länge men inte haft tid att se den så igår fick det bli så. Ingen film jag fastnade för men det var kul att så himla många kändisar var med i en och samma film. Och komedi? Njae det är den inte..



Av Sannixen - 13 maj 2012 20:11


Har ju inte hunnit skriva om vecka 18 så här kommer en bild istället :) Tog den för någon dag sedan.

Jag vägde mig idag och har nu gått upp 2½ kg. Det kan stanna där ett tag nu tycker jag minsann ;)

Även fått intyg av barnmorskan så nu slipper jag mina arbetsskor som jag fått så himla ont av den senaste tiden.

Förutom det är det inte så jätte mycket.. Kan fortfarande inte äta så mycket mat :/ Dricker väldigt mycket mjölk , ja  det gamla vanliga haha ...


 

Av Sannixen - 13 maj 2012 20:04



I fredags umgicks vi med några vänner. Åt god mat och snackade en himla massa. Super trevligt :) Sambon lagade kycklingfile,ris, sås och sallad till sig själv och vännerna. Och jag fick lax, potatis,sås och ärtor. Riktigt gotti gott <3 Tack för en super god middag älski <3 Sen hade Frida bakad en jätte god äpple/rabarber paj och den serverades med vaniljssås.. Nice nice super gott.. Sen avslutades kvällen med att vi umgicks i storarummet och käkade lite chips :)


tack för en jätte trevlig kväll allesammans :)

Presentation


Kul att ni hittade hit.. Bloggen handlar om mitt liv som studerande två snart trebarnsmamma,shopping och lite annat skoj. Bor med min sambo,min son Timmie 17/4-2010 och vår dotter Linnea 27/10-2012 väntar även en liten den 25/4-2015. Hope you stay :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards