Livet som mamma

Alla inlägg den 1 maj 2012

Av Sannixen - 1 maj 2012 13:52



Allmänt:  Nu ökar du eventuellt snabbt i vikt, även om du inte äter så mycket. Enligt experter styrs din viktökning under graviditeten i huvudsak av dina gener, så var inte hård mot dig själv om du tycker att du går upp för mycket i vikt. Ät hälsosamt, med mycket frukt och grönt och kom ihåg att det är meningen att du ska bli större nu. Din bebis första rörelser brukar mest kännas som små kittlingar, men de blir större och tydligare med tiden. En del bebisar sparkar mycket och ofta, andra är lite mer stillsamma. Och vissa är riktiga nattugglor.


Hur jag känner/mina tankar: Usch det ger ångest att gå upp i vikt även om det hör till :P Hoppas bara jag inte går upp allt för mycket. Och att det mesta försvinner när jag föder :) Men sådan tur är det inte många som har. Men men... Jag känner våran spralliga bebis en hel del. Imorse när jag låg i soffan höll den på i typ 10min, så himla mysig känsla. Annars är det inte mycke jag tänker på. Jobbigt att hela tiden vara täppt i näsan och beroende av nässpray haha.. Och finnarna får gärna sluta komma haha..



 

Längtar tills den 15 Maj då det är ul <3

Av Sannixen - 1 maj 2012 13:39


Skulle med Zara till stan idag ju för hon skulle välja födelsedagspresent :P Så fick hämta upp henne och Nicole och åka hem till mamma. Lämna Nicole och Timmie där efter mammas jobb och sedan dra till Entre. Hittade linnet som hon önskade sig så det fick hon :) Jag själv köpte två nya linnen och tre par nya trosor så jag blev också nöjd. Hittade dock ingen mamma jeans kjol vilket sög. Men men sen hem till mamma igen och lämna Zara och hämta Timmie. Hem med honom, åt en billys pizza tsm sen fick han sova en stund så han sover fortfarande min lille prins <3 Och jag väntar på pojkvännen ska komma hem :) Då ska han göra sig klar sen ska vi hämta upp mormor och köra på kalas för Zara.

Presentation


Kul att ni hittade hit.. Bloggen handlar om mitt liv som studerande två snart trebarnsmamma,shopping och lite annat skoj. Bor med min sambo,min son Timmie 17/4-2010 och vår dotter Linnea 27/10-2012 väntar även en liten den 25/4-2015. Hope you stay :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggportalen


Skapa flashcards