Livet som mamma

Alla inlägg under april 2012

Av Sannixen - 8 april 2012 10:38


Fick Lamaze tvättbjörnen häromdagen till vår lilla bebis :) Det var att man skulle skicka in koderna från blöjor till Libero klubben så kunde man beställa denna så det gjorde jag. Gillar Lamaze dom gör riktigt bra leksaker som barnen älskar :)




   







Av Sannixen - 7 april 2012 20:01



Haft en riktigt mysig dag men skriver mer om det imorgon då det är MYS som gäller nu <3

Av Sannixen - 6 april 2012 17:42



Tydligen finns det en flytande biograf utanför Koh Chang i Thailand. Synd man inte visste det någon av ggrna man var där för hur häftigt hade det inte varit att ha testat en sådan sak? :D

 

 

  

  

 

Länk : Flytande bio

 

Av Sannixen - 6 april 2012 17:37



Älskar jobba röda dagar ;) har en på måndag också så tummen upp för det..

Dock drog jag på mig en förskylning igen eller ja rättare sagt blev min värre igen. I med det var varmt och kallt, varmt och kallt hela tiden när man gick ut och in. Men men nu är jag hemma och väntar på pojkvännen :) Så ska vi köra och handla lite smått på maxi, måste även komma på en middag tills idag ?! Svårt när jag knappt äter något :(

Sen kommer lillprinsen hem senare <3 Saknar mina pågar massor <3

Av Sannixen - 5 april 2012 13:34



Ja tyvärr har jag huvudvärk deluxe :/ Men försöker ändå vara i full gång med lillen innan han ska åka med farmor och farfar till Blekinge. Eftersom dagis är stängt imorrn och han fortfarande är dålig så blev det att han ska vara med dom istället. Sen kommer han hem imorrn igen <3 Och lördag är det mysdag deluxe för mig och mina pågar .. längtar <3



Ännu en god nyhet precis av älsklingen. Vi ska åka på semester i sommar och har kollat runt lite. Men så kollar man på internet kostar Timmie fullpris men han snackade med en kvinna inne på resebyrån idag som sa att det inte är så om man kommer in i butik. Utan datorn kan inte se om barnet är 2 eller 17 typ fast man skriver in åldern. Men dom i butik fixar det och då kostar han kanske 1500kr istället för 5000kr. Så det var goda nyheter <3 Ska bli så himla underbart att åka iväg och njuta med mina pågar i sommar <3 Dock kan vi inte riktigt bestämma ställe haha :P Några förslag?

Av Sannixen - 4 april 2012 13:15



Eftersom min bil är hel död fick mamma köra mig och passa lillen undertiden jag var där. Kul att se barnmorskan igen, hade henne nör jag väntade Timmie också :) Men nu är hon privat istället så. Snackade en del och sen fick man lite allmän info om man hade glömt sedan sist. Fick en mapp att ha alla papper i som man sedan också tar med när man ska föda. Sen fick jag en spruta :( och ni som känner mig vet hur jag känner för det? Blev helt svettig direkt och tårögd :( Så kom timmie in och ville ju inte visa honom att man ska vara rädd så jag tittade bort. Men sen när det var över fick han sitta brevid och se när jag fick plåster och sådär ♥ Det tyckte han var spännande.. Sen det gamla vanliga kisseprovet o.s.v Lite mer snack sen så for vi inom apoteket så jag kunde köpa illamående tabletter och även köpa mer medicin till lillen. Sen hem igen ♥ Tack mamma för att du kunde köra mig :) ♥

Av Sannixen - 4 april 2012 09:33


Kan fortfarande inte förstå att vi ska få en bebis <3 Och ja alla som undrar så var det planerat :)

Och vi är båda väldigt glada.. Även Timmie verkar glad fast han inte förstår så mycket ♥



 

Allmänt :

Nu är fostret nästan 7 centimeter långt och väger ungefär 23 gram – som en halv banan. De fingeravtryck som ditt barn kommer att bära resten av sitt liv är redan på plats. Om du trycker försiktigt på magen så att bebisen kan känna det, kommer den förmodligen att göra samma rörelser som en bebis som söker efter bröstet.

För din del har det kanske börjat lätta nu. De flesta kvinnor upplever att graviditetssymptom som att behöva kissa ofta, trötthet och illamåendet minskar under andra trimestern. Andra trimestern börjar efter graviditetsvecka 13. Det kanske till och med känns som om du inte är gravid längre. Men magens ökande rundning visar tydligt att du är det.

 

Hur jag mår/mina tankar:

Jag har mått rätt illa dessa veckorna men blev värst vecka 12 tycker jag. Nu har jag fått tabletter och det känns som de hjälper faktiskt så det är skönt. Förutom det har jag fått en del fnnar :( Blää.. Trött precis hela tiden, ett 8 timmars pass på jobbet är väldigt jobbigt men man får kämpa sig igenom det. Och hungern OMG säger jag bara. Pang säger det så är jag så hungrig att det svider i magen precis som jag försökt svälta mig eller något :O Och grejen är att jag inte kan äta något nästan utan att må illa.. Bara tanken av kött och kyckling får det till att vända sig i magen :( Lever på mackor och oboy. Dricker flera liter mjölk i veckan :P Älsklingen tyckte vi skulle skaffa en ko ;) ♥

Vikten åker lite upp och ner så är inte riktigt säker på hur mycke jag gått upp men mellan 1-2kg iaf..

Hoppas allt med illamåendet och tröttheten snart blir bättre, hade varit sååå skönt ..

Tankarna är väl mest att man inte kan förstå att vi ska bli 4a :$ helt underbart..

 

 

men men see ya later alligator :P

Av Sannixen - 4 april 2012 09:12



Jag och Timmie har hostat ikapp i natt så har väl sovit runt 3 timmar bara :/ Jag är torr i halsen det är därför jag hostar men ja. Jag hoppas vi snart blir friska för det börjar bli riktigt drygt. Snart gått en vecka.. Timmie vill inte ta medicin mer heller och inga näsdroppar så blir svårt att "hjälpa" honom då ju mitt lilla troll ♥ Hoppas han vill sova middag lite tidigare idag så jag med kan vila ögonen lite :) Älsklingen kommer hem tidigt idag, redan kl 18. Så det ska bli mys ♥ Ska bara komma på någon middag vi kan äta.. Som jag klarar av att äta :P

Presentation


Kul att ni hittade hit.. Bloggen handlar om mitt liv som studerande två snart trebarnsmamma,shopping och lite annat skoj. Bor med min sambo,min son Timmie 17/4-2010 och vår dotter Linnea 27/10-2012 väntar även en liten den 25/4-2015. Hope you stay :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggportalen


Skapa flashcards