Livet som mamma

Alla inlägg under april 2012

Av Sannixen - 22 april 2012 15:22



Min lille pluttis igår på morgonen när han fick paket från mig och Andy <3

 

 

Av Sannixen - 22 april 2012 11:47



Redan klockan 10 idag hade jag och lillen redan varit ute. Jag hade burit ut trädgårdsbordet plus stolarna från förrådet. Grävt upp en buske dock har jag en annan stor buske kvar men behöver hjälp med den. Hade även hunnit vara och köpa lite att plantera blev rabarber, smultron och tomat. Ska köpa gurka och vinbär också men lillen var inte så road så fick snabba :P Och så hade vi t.om hunnit in på Coop och köpt glass till honom <3 Så riktigt flitig. SYnd det började regna för då känner man inte för att plantera ut sakerna :( Så hoppas det slutar eller att det är bra väder imorgon med när jag är ledig. Min sista lediga dag för denna gången :( Ångest... Men men nu sover lillen middag så jag ska nog också passa på ;) Skriver mer sen och sätter in lite bilder I PROMISE :)

Av Sannixen - 19 april 2012 19:14



Jobbade igår iaf sen idag har jag varit ledig. Timmie ville dock stiga upp ca 04:15 så då visste man ju knappt var man hade rumpan haha.. Men efter någon timme somnade han om igen och sov till kl 8. Efter han sovit middag sen så körde vi in till frugan idag med :) Så hängde hon med till Panduro och partyland. Skulle ha lite inför Timmies kalas. Det tråkiga är nu är jag inte sugen på göra tårtorna själv :/ Inte det minsta... Men jag ska göra det men ingen ide vad jag ska göra på den ena tårtan. Men men vi får väl se vad jag hittar på. Men nästa gång blir det kanske köptårta, dock vill man ju beställa någonstans ifrån så den är cool med ;) Iaf på barnens kalas :P Men men sen åkte vi hem igen och så lagade jag mat. Sen har vi myst framför en musse film och nu har han gått och lagt sig. Jag är också super trött så funderar på sova lite innan pojkvännen kommer efter jobbet <3

 

 

Önskar jag var grym nog att göra en musse tårta till min lille prins <3  Får se hur mycket pill jag orkar med imorgon när jag ska baka :P haha..

 

Av Sannixen - 18 april 2012 19:30


Igår körde jag in till Mimmi. Så gick vi i stan en sväng och lunchade på Jensens. Nu går jag emot strömmen och säger att nej där är inte så god mat som många påstår :P Kanske för jag är gravid jag tycker så. Men ja jag åt vitlöksbröd vilket var torrt så det knappt gick att tugga ochs välja sen tog jag kyckling lunchsaken. Dock äter jag inte så mycket kyckling just nu men jag åt pommesen och dom smakade iaf bra :P Gnällkärring jag vet *haha* Gick in på H&M och testade gravidkläder, köpte en jätte söt tröja som jag ska ha på Timmies kalas på lördag så då får ni se bild på den. Provade även ett par piratbyxor men OMG vad låga dom var. Det ska ju vara som "vanliga" byxor men med magen på. Men dessa var så låga att själva byxan bara var över halva musen om ni fattar ?! :P Så kändes jätte obehagligt så nej dom fick inte följa med hem. Synd för annars var dom dö snygga.. Men men tack för igår gumman, lika trevligt som alltid <3

Av Sannixen - 17 april 2012 09:56



För idag är det Timmies födelsedag <3 Han blir 2 år, min lilla prins. Tiden har bara sprungit iväg <3

 

 

  

 

Älskar dig så otroligt mycket <3

 

Av Sannixen - 17 april 2012 09:30



Ser ut att bli härligt väderidag men lite molningt kanske. Får se senare. Ska hem till Mimmi vid kl 11 så ska vi gå en runda i stan och även luncha :) Ska även se om jag hittar någon present till Timmie från hans mormor och ga mormor då dom inte heller har en aning vad dom ska köpa. Det är riktigt svårt tycker jag också :P Men men nu ska jag koppla av en stund framför Vampire Diaries innan jag kör mot stan :)

Av Sannixen - 16 april 2012 19:16


Mén har jobbat i helgen och då är det inte så mycket annat som sker. Massa mys på lördagskvällen med min underbaring. Och tittade på paranormal activity. Vaknade på söndagen vid kl 5 och mådde skit. Hade migrän och tabletterna kan jag inte ta just nu heller :/ Så tog jag vanliga tabletter mot huvudvärk och la en kall handuk över huvudet men gick inte att somna om. Så gick upp för äta en macka men slutade med att jag kräkte :( Mådde skit, kände mig svag och ledsen. Men valde ändå att gå till jobbet för vill inte missa pengarna liksom. Men tillslut på eftermiddagen fick jag gå hem för då började det återkomma och ville inte riskera att må skit och kanske kräka i kassan :/ Så fick stanna hemma idag också då man var tvungen att välja det redan på söndagen hur man skulle göra på måndagen.. Jobbigt läge...Men men mådde iaf bättre idag thank god !

Av Sannixen - 13 april 2012 10:14



Pojkvännen är med i tidningen i med strejken. Dom hade intervjuat honom på hans jobb. Och när det kom fram till att jag också hade ett jobb som skulle strejka, plus motsatta könet ang de dom ville ha igenom med jämnställdhetspengen o.s.v Så ville dom intervjua mig med :P Men Nej tack inte min grej det där, vill INTE vara med i tidningen. Dom ringde mig men eftersom jag hade hudvårdskväll med tjejerna kunde jag inte svara ändå :P Skönt att slippa :P Och dom hade sagt att blir det ingen strejk kommer inte artikeln ut men det gjorde den tydligen ändå ? :P

Presentation


Kul att ni hittade hit.. Bloggen handlar om mitt liv som studerande två snart trebarnsmamma,shopping och lite annat skoj. Bor med min sambo,min son Timmie 17/4-2010 och vår dotter Linnea 27/10-2012 väntar även en liten den 25/4-2015. Hope you stay :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards