Livet som mamma

Alla inlägg under februari 2012

Av Sannixen - 14 februari 2012 10:44


Känns som vi tre turas om att vara sjuka hela tiden. Eller ja alla mår piss vissa dagar men sen är det någon som mår mer dåligt några dagar sen övergår det till någon annan av oss o.s.v Riktigt jobbigt ju. Tycker synd om lillkillen <3 Vi vuxna klarar oss ändå hyfsat men småbarnen kan ju inte direkt berätta vad som är fel.

Får hoppas det försvinner snart :/

Av Sannixen - 13 februari 2012 18:52



Sitter och gör lite matte nu och måste säga att för tillfället fattar jag allt och det känns toppen :) Måste dock bara orka lägga ner mer energi på matten nu sista månaderna så jag verkligen klarar detta.. Jag måste måste måste klara detta.. Men men tillbaka till boken nu sen imorrn är det lektion som gäller.. Upp kvart i sju ^^ * wiie wiie* haha...

Matte är så himla tråkigt :O Fattar inte hur jag kan vara så totalt ointresserad av det :S

Av Sannixen - 13 februari 2012 17:45



Mina tjejer är bäst :) Älskar er    

tack för ni finns..

 

 

 

 

Av Sannixen - 13 februari 2012 16:38



Är ensam hemma idag. Pojkvännen jobbar och lillkillen är med sin pappa :) Han har varit vaken nästan hela natten så jag är riktigt trött idag men han ville inte sova middag heller? Lilla gubben <3 Men han åkte till sin pappa vid kl 14. Så åkte jag och tankade och handlade lite. Sen har jag mest tagit det lugnt och har precis ätit middag. Känner mig jätte seg och trött men men måste göra lite matte. Måste komma ifatt nu när jag missade dagens lektion. Men 3 lektioner kvar denna veckan så det är bra iaf. Nästa vecka är det ingen lektion alls så då måste jag verkligen plugga massa hemma. Förhoppningsvis går det ändå ;) Ska fan satsa nu.. Synd jag är så himla trött bara :/

Av Sannixen - 12 februari 2012 18:43



Tyckte Timmie skulle få vara ute lite fast att han är sjuk. Inte varit någon direkt snö och är ju kul om han fick leka i den lite iaf :) Men ja den roa honom inte allt för mycket :P Han tittade när Andy byggde snögubbe :P Sen åkte han pulka en liten sväng i trädgården, gungade lite o.s.v :) Men det var skönt att vara ute en stund..



  


Av Sannixen - 12 februari 2012 11:57


Trodde vi skulle slippa få särskilt mycket snö men sådan tur hade vi inte :(  Pappa är iaf gullig och skottar med sin traktor här på området :) Men jag och älskling får köra iväg när han kommit hem och köpa salt och något att skotta lite själv med också. Tråkigt.. trodde vi skulle slippa detta.. Det enda som är roligt med det är att kunna vara ute med Timmie och åka pulka <3 Men jag hatar köra bil i det :(



  

 


Av Sannixen - 12 februari 2012 10:51



Har planerat en del till min 25 fest/kalas. Ska ju ha kalas med familjen och några av mina närmsta vänner på dagen. Sen på kvällen blir det fest :) Har beställt lite inför kalaset och sen funderar jag en del på maten. Blir nog smörgåstårta eller kallskuret med rosbiff och sådant smarrigt :) Vet efterätten också. Sen på kvällen blir det snacks och sådant när vännerna kommer. Har ansökt om ledigt dagen innan för att kunna förbereda så håller tummarna att det går bra :) Älsklingen ska vara hemma och hjälpa mig <3 Underbaring <3

Av Sannixen - 12 februari 2012 10:18



I fre till lördags natten vaknade jag av att lillen kallade på mig och när jag kom in sa han Oj. Jag fattade att han visa nåt i mörkret så fick tända. Då hade han kräkt i hela sängen :/ Kudden, täcke, lakan, hans pyjamas och hans snuttefilt. Ja allt var kladdigt ..  Jag själv klarade knappt av det men fick ju göra det ändå. Bytade i hela sängen och bytade på honom. Satte på tvättmaskinen direkt och sen kunde han somna om i en ren säng <3 Stackars min lille påg <3 Sen under hela lördagen har han kräkt massvis med ggr. Varenda gång han ätit något så kom det upp igen. Men han fick i sig två piggelin och en sådan räcker ju för intaget en hel dag så man behlver inte vara orolig för det med vätska iaf <3 Sen i natt har han ropat många ggr så har varit uppe med honom 6-7 ggr :/ Så både han och jag är som zombies idag.. Men än så länge har han inte kräkt idag *ta i trä* men han är seg och har feber <3 stackaren <3

Presentation


Kul att ni hittade hit.. Bloggen handlar om mitt liv som studerande två snart trebarnsmamma,shopping och lite annat skoj. Bor med min sambo,min son Timmie 17/4-2010 och vår dotter Linnea 27/10-2012 väntar även en liten den 25/4-2015. Hope you stay :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24 25 26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards