Livet som mamma

Alla inlägg den 26 februari 2010

Av Sannixen - 26 februari 2010 13:30



Allmänt: Nu är du 34 veckor gången. Nu börjar nedräkningen. Denna vecka är början på den sista månaden av din graviditet. Nu har din bebis fullt utvecklade lungor (bra att skrika med!) och det kan vara skönt att veta att bebisar som föds från vecka 35 har utmärkta förutsättningar att vara friska och starka. Det kanske snurrar till när du reser dig upp nu, så försök ta det lite lugnt när du reser dig och håll blodsockret uppe.


Bebisen fortsätter att lägga på sig underhudsfett, som sedan kommer att hjälpa den bibehålla sin kroppstemperatur och börjar se mer avrundad och ”normal” ut. Om du inte redan pratar med bebisen är det bra att börja nu – nästa vecka är hörseln fullt utvecklad. Det gör inget om du pratar bebisspråk – en del forskning pekar mot att nyföda föredrar ljusare röster.



Egna funderingar: Ja nu börjar det närma sig, börjar bli lite nervös nu faktiskt. Prata med honom det brukar både jag och Johan försöka göra lite då och då iaf. Och nu känns det ordentligt när han rör sig i magen, det gör ju inte ont kanske men känns obehagligt i mellanåt. Han är rätt stark i sina små ben som han gillar trycka in i mina revben :P Annars är det inte så mycket jag tänker på. Försöker att inte tänka så mycket på förlossningen än, den dagen kommer när den kommer. Inte lönt att stressa upp sig på det nu..




Presentation


Kul att ni hittade hit.. Bloggen handlar om mitt liv som studerande två snart trebarnsmamma,shopping och lite annat skoj. Bor med min sambo,min son Timmie 17/4-2010 och vår dotter Linnea 27/10-2012 väntar även en liten den 25/4-2015. Hope you stay :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggportalen


Skapa flashcards